Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   

Evenimente
Politică
Infracţiuni
Anunţuri
Fapt divers
Învăţământ
Sănătate
Administraţie
Ştiri agenţii
Horoscop
Umor
Gastronomie
Comentarii
Lumea lu' Rotundu
Presa'n gura lu' Rotundu


Număr accesări
Astăzi:
5078
De la 07 Ianuarie 2003
123194015

pnl
Încă un drum asfaltat făcut una cu pământul

Verigile lanţului comisioanelor sunt solide şi rezistă DNA-ului

  • se fură, dar fiecare după rangul său
  • 12 March 2010, 23:00

Drumul comunal 147, după cum este codificat pe harta judeţului Botoşani, porneşte din drumul judeţean Flămânzi – Prăjeni, trece prin sătucul Prisecani, pe lângă zona cunoscută sub numele de Balta Roşie şi se opreşte la Odaia Veche, un grup de căsuţe oploşite pe lângă fosta fermă de animale ce a aparţinut de IAS Albeşti.
Drumul, printr-un program SAPARD cu finanţare europeană, a fost modernizat în perioada 2003 – 2004, adică a fost pietruit şi asfaltat. În acea perioadă primarul Flămânzilor era liberalul Constantin Ţăruş. Licitaţia a fost câştigată de o mei veche cunoştinţă de-a noastră, firma ARCADA din Galaţi. Nici nu se putea altfel, pentru că aşa erau ordinele de la Ministerul Transporturilor, ministru Miron Mitrea, ordine însuşite de către cei de la SAPARD, şi ei „îndrăgostiţi lulea” de PSD-ul aflat la guvernare cu premier Adrian Năstase.
Cum valoarea investiţiei era de aproape un milion de dolari, firma ARCADA nu s-a ostenit să execute lucrarea cu oamenii săi, aşa că a subcontractat-o. Iar subcontractantul, respectându-se regula pilelor, a fost ales de primarul Ţăruş în persoana liberalului Corneliu Tomescu, patronul firmei dorohoiene Codin SA.
Şi ca totul să fie în familie, diriginte de şantier din partea primăriei a fost numit subinginerul Dorneanu, fost primar de Flămânzi şi cu nevasta funcţionară la primărie.
Încă din faza execuţiei noi am constatat că se lucrează prost calitativ şi că se fură la greu din cantităţile de piatră şi asfalt. Noi am scris, noi am citit.
La puţin timp după recepţionarea lucrării, podul peste Miletin, situat în chiar centrul satului Prisecani, s-a rupt la unui din capete, pilonii de beton nefiind bine ancoraţi. Podul a stat să se prăbuşească, dar abia peste câteva luni firma Codin a refăcut lucrarea, mai mult de gura presei. Podul a fost cârpit, dar furtişagurile comise au început să iasă la vedere prin spargerea covorului de asfalt. Între timp primarul Ţăruş a pierdut fotoliul în favoarea social-democratului Micuţaru.
În mai multe rânduri noi am insistat pe lângă primarul Micuţaru să-l tragă la răspundere pe Tomescu şi firma gălăţeană ARCADA şi să-i determine să refacă porţiunile de asfalt sparte la simpla trecere a faetoanelor mai încărcate. Noi am solicitat, dar primarul Micuţaru n-a reuşit să-şi facă o prioritate pe agenda de lucru şi să iniţieze vreo acţiune. Aşa că drumul a continuat să se degradeze.
Doar consilierul local Constantin Pitorac s-a gândit să facă ceva şi i-a chemat pe cei de la SAPARD la faţa locului. Delegaţii SAPARD-ului au venit, au văzut cum stau lucrurile, s-au arătat uimiţi de starea drumului şi au concluzionat că executantul Tomescu trebuie trimis în judecată.
Nu s-a întâmplat nimic după ce delegaţii SAPARD-ului au plecat. Între timp Pitorac a ajuns primarul oraşului Flămânzi. În această calitate i-a chemat din nou pe cei de la SAPARD. Au venit prin decembrie anul trecut, dar ca să-l informeze pe primar că obligaţia lor de a monitoriza drumul a fost pe durata a cinci ani. Cum termenul a expirat, ei nu mai au nici o implicaţie asupra drumului.
Acum drumul este una cu pământul, aşa cum se poate vedea şi în filmuleţul de mai jos, realizat miercuri, 10 martie a.c. Potrivit spuselor primarului Piutorac, pe unele porţiuni drumul n-a fost pietruit înainte de asfaltare, aşa că asfaltul a fost aplicat direct pe patul de pământ, de unde şi starea dezastruoasă în care a ajuns.
Acum drumul va trebui reparat pe banii Primăriei Flămânzi. Dar partea proastă este că nu mai este ce repara. Trebuie reasfaltat din nou, ceea ce înseamnă mulţi bani, iar primăria nu-i are. Aşa că drumul modernizat a a ajuns într-o stare mai rea ca înainte de modernizare. De răspuns pentru furturile comise nu va răspunde nimeni. Lanţul comisioanelor are verigi solide, care rezistă şi în faţa procurorilor de la DNA. Iar acest lanţ al comisioanelor arată în felul următor: Ministerul Transportului, SAPARD sau altă instituţie de finanţare europeană, executantul agreat de minister şi finanţator, primar, subcontractant de lucrări. După cum sună o replică din piesa lui Gogol, intitulată Revizorul, fură fiecare după rangul său.
Ioan Rotundu


Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.

Horoscop
Bancul zilei: Sinucidere… în stil unguresc
Bucătăria Jurnalul: Ciorbă ţărănească cu zeamă de varză
Consiliul Europei se sesizează la încălcarea drepturilor minorităţilor din Ungaria
Zece motive pentru referendumul constituţional
Poziţii şi responsabilităţi
Comisia Europeana cere SUA să-i excludă şi pe români de la obligativitatea vizelor
Marcu nu ştie ce înseamnă să fii un şef democratic
Razie cu amenzi pe taxi şi maxi taxi
Tertipurile financiare la ordinea zilei la asociaţiile de proprietari
Firmele care cară noroiul de pe şantiere pe străzile oraşului vor fi amendate
Apa Grup trece la represalii împotriva celor care nu plătesc apa
“BASARABIA - Pământ românesc”, la Biblioteca Judeţeană BotoşaniBiblioteca
Neglijenţa unui dorohoian era să-l coste viaţa
Noi planuri de monitorizare a bolnavilor cronici
Spitale aproape de desfiinţare prin reduceri de personal
Lefurile profesorilor salvate dup㠓răsfăţul” cu al 13-lea slariu
Bolnavi în concediu de boală verificaţi acasă cu Poliţia
Numărul consilierilor locali ar putea fi redus cu un sfert
Parlamentul trebuie păstrat în regim bicameral
iar preşedintele ar trebui să-l poată dizolva în orice moment
Traian Băsescu manifestă o tentaţie totalitară să controleze totul
Jurnalul de Dimineaţă

Blogul lui Rotundu
Arhivă


Catalin Flutur Valeriu Iftime
Ultimele articole de pe blog