Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   
Sâmbătă: 16 Iulie 2016

Politică
Anunţuri
Fapt divers
Administraţie
Ştiri agenţii
Horoscop
Umor
Reportaje
Comentarii
Anchete
Evenimente
Lumea lui Rotundu

1 EURO = 4.5854 lei
1 USD = 3.8887 lei


Număr accesări
Astăzi:
6128
De la 07 Ianuarie 2003
54106085

Umilinţă şi dispreţ, ultimele servicii oferite de BCR la Botoşani

  • Ioan Rotundu

De două săptămâni mă chinui să închid un cont deschis la BCR – Sucursala Botoşani şi numai nu reuşesc. Tot calvarul a început cu 30 septembrie anul trecut. Asociaţia culturală „Demostene Botez” care are drept obiect de activitate promovarea personalităţii şi operei scriitorului Demostene Botez născut la Hulub – Dângeni dar şi susţinerea unor activităţi cultural-educative a deschis contul la BCR Botoşani în cursul anului 2008. De atunci toate operaţiunile de bancă s-au derulat prin acest cont, drept de semnătură unică’ având subsemnatul şi soţia.
După decesul soţiei din b29 septembrie 2015 m-am prezentat la bancă pentru a deschide un card pe numele meu şi a declara pierdut tokenul, solicitând eliberarea unui altuia. Credeam că toate operaţiunile le voi rezolva în decurs de maxim o oră. N-a fost deloc aşa. Funcţionarul cu care am intrat în contact a început să mă ancheteze asupra împrejurărilor pierderii tokenului. I-am explicat că pur şi simplu nu l-am găsit, posibil să fi dispărut odată cu poşeta soţiei în clinica de la Iaşi după deces.
Am răsuflat uşurat când mi-a spus că am de plătit 10 euro şi mi se va elibera alt token. Însă a urmat surpriza. Eu nu puteam primi tokenul şi nici nu puteam efectua operaţiuni de cont pentru că trebuia să fac dovada că Asociaţia este una legal constituită şi este funcţională. I-am explicat că din anul 23008 am avut operaţiuni lunare şi că pe site-ul Ministerului de Finanţe apar bilanţurile contabile anule, ce altă dovadă de funcţionare mai vor. Apoi, când s-a deschis contul a fost depus dosarul de legalizare a Asociaţiei, deci banca are toate documentele de înfiinţare şi funcţionare.
Degeaba, funcţionara mi-a spus că dacă nu fac dovada cu vreun act de la Judecătoria Botoşani că Asociaţia este funcţională nu îmi poate permite accesul la cont. M-am enervat şi în numai o oră am deschis cont la o altă bancă, mai ales că între timp am descoperit cardul soţiei şi PIN-ul şi am retras banii din contul de la BCR, crezând că le-am învins birocraţia.
Numai că la sfârşitul anului 2015, când s-a întocmit bilanţul contabil, s-a descoperit că erau facturi neîncasate. Am făcut demersuri pentru a le încasa dar plătitorii au virat banii în contul de la BCR.
După Paşti, când toate fracturile restante au fost încasate, am decis să merg din nou la BCR pentru a închide contul şi a transfera soldul în banca cu care deja lucram de peste jumătate de an. M-am prezentat la BCR luni, 4 iulie, adică de Ziua Naţională a Americii, sperând că fiind vorba de închidere de cont operaţiunea se va realiza pe loc, în baza adresei oficiale a Asociaţiei.
Am ajuns la funcţionara Mardar care după câteva întrebări lămuritoare mi-a spus că închide contul imediat. Apoi mi s-a spus soldul şi am completat un ordin de plată pentru a fi virat la banca indicată. Numai că atunci când am ajuns la ghişeul de operaţiuni, cea de la ghişeu, după ce a introdus datele în calculator, mi-a explicat că nu poate transfera soldul pentru că nu sunt „autorizat”. Iniţial am crezut că glumeşte, apoi am înţeles că în lipsa „autorizării” nu pot închide contul. Am revenit la doamna Mardar care a verificat ceva în calculator şi mi-a spus că într-adevăr nu sunt „autorizat”, explicându-mi că nu pot face operaţiuni pentru că n-am adus dovada că Asociaţia este activă.
M-a pus şi am completat nişte documente, după care m-a rugat să revin peste două zile. Am revenit în 7 iulie dar mi-a spus că n-a primit răspuns de la BCR Bucureşti, de la un anume „domn Alin”. Acest domn trebuia să-mi aprobe autorizarea de acces la cont ca să-l pot închide. Mi-a stabilit un nou termen, aşa că am revenit luni, 11 iulie, considerând că între timp „domnul Alin” a fost binevoitor cu mine şi mi-a dat aprobarea buclucaşă.
Luni nu mai era doamna Mardar ci o colegă a sa care cunoştea situaţia. Colega sa mi-a explicat că de fapt este necesar ca să refac dosarul de autorizare pe care l-am întocmit când am deschis contul pentru că de la BCR Bucureşti s-a stabilit ca la intervalul de trei ani fiecare persoană juridică să-şi refacă dosarul de autorizare pentru acces la cont. Cine nu se supune acestei reguli i se blochează accesul la cont.
Pentru ce o aşa birocraţie pe timpul şi banii clientului nu mi s-a oferit un răspuns logic ci doar un strâns din umeri. Am plecat pentru a reveni miercuri,. 13 iulie, tot fără succes pentru că „domnul Alin” de la Bucureşti n-a luat nicio decizie. Probabil că lucrează la inventarea unor noi condiţii birocratice. Vineri, 15 iulie, am fost din nou prezent la poarta BCR Botoşani şi tot fără succes.
Practic, „domnul Alin” trebuie să aprobe închiderea mea de cont fără a mai fi nevoie să refac dosarul de autorizare pentru că este situaţia unei încetări de operaţiuni bancare şi nu una de deschidere de cont. Numai că „domnul Alin”, văzând că eu vreau să plec de la BCR, a decis să mă pedepsească şi să nu transmită la Botoşani acea dezlegare fără de care nu pot închide contul. Aşadar, pe banii şi timpul meu, conducerea BCR Bucureşti a decis că dacă nu respect regulile lor birocratice stabilite fără a ţine cont de respectul faţă de client şi operativitatea serviciilor oferite, nu mă pot folosi de proprii bani.
Cazul meu nu este singular. Ştiu mai mulţi botoşăneni care au avut mari probleme cu gestionarea contului deschis la BCR. Li s-a luat bani din cont fără a fi respectate prevederile legale, li s-a blocat contul fără a fi înştiinţaţi etc. Recent am luat act că BCR Bucureşti este implicată şi într-o operaţiune de „spălare de bani”. Toate acestea sunt semnale serioase pentru clienţii băncii care ar trebui să reflecteze dacă merită să fie umiliţi şi dispreţuiţi prin serviciile oferite de această bancă în condiţiile în care sunt bănci unde operativitatea, respectul pentru client şi birocraţia minimă sunt cartea lor de vizită.
În ce mă priveşte, luni, 18 iulie, voi fi din nou la poarta BCR Botoşani (foto) pentru a-mi lua porţia de umilinţă şi dispreţ din partea „domnului Alin”, un fel de Dumnezeu mai mic prin BCR Bucureşti care are drept de viaţă şi de moarte asupra contului Asociaţiei pe care o reprezint. Pe vremea când BCR era bancă socialistă clienţii se bucurau de mai mult respect că dacă-i reclamai „la partid” directorul zbura imediat din funcţie. Acum, dacă reclami o bancă la Mugur Isărescu, acesta te acuză că vrei să pui în pericol sistemul bancar românesc.

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.

[ Comentarii (5)]
 

  
Horoscopul săptămânii 11 – 17 iulie 2016
La Podriga, concurs măsluit, trafic de influenţă şi posibil mită
Ioan Rotundu
Bancul zilei: Cum fac fata barbatii caniculei
Un toreador spaniol a fost ucis de taur la corida, o premiera in ultimii 30 de ani
Clotilde Armand: Daca ar avea o minima decenta, domnul Dragnea ar inceta sa ii dea lectii lui Dacian Ciolos,
probabil cel mai onest, competent si bine-intentionat prim-ministru pe care l-a avut Romania
Evaluarea la cald dupa summitul NATO: ce-a obtinut Romania,
ce a ramas de negociat si cum iese Iohannis din prima confruntare serioasa pe politica externa
Boyko Borisov propune ca Marea Negra sa fie declarata zona demilitarizata
Botezi? Gasesti la noi tot ce ai nevoie pentru crestinarea pruncului!
Redacţia Jurnalului vă informează
Expertii americani avertizeaza in legatura cu posibila infectare cu superbacterii in urmatoarele luni
Concursul pentru manager la Podriga a îmbrăcat forme radicale
Ioan Rotundu
Botoşani/Mileanca: Noul Consiliu Local s-a constituit în mod infracţional. IJP tace complice
Ioan Rotundu
Raluca Pruna: Remedierea situatiei din penitenciare e o prioritate a mandatului meu,
dar nu voi adopta masuri sub presiune. / Escaladarea tensiunilor nu foloseste nimanui
NATO si Rusia, discutii fara un numitor comun dupa summitul de la Varsovia
Pompierii voluntari şi privaţi din Moldova se întrec la Botoşani
Căldura şi băutura mai rau ca ZICA
Corespondenţă de la Poliţia Locală Botoşani
Jurnalul de Dimineaţă

Blogul lui Rotundu
Arhivă

Contact: [email protected]
Telefon: 0745 544 745

Botezi? Gasesti la noi tot ce ai nevoie pentru crestinarea pruncului!