Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   

Anunţuri
Editorial
Horoscop
Umor
Reportaje
Anchete
Evenimente
Lumea lu' Rotundu

1 EURO = 4.6485 lei
1 USD = 4.0861 lei


Număr accesări
Astăzi:
18093
De la 07 Ianuarie 2003
65248346

Reportaj de vacanţă

Uimitoarele aventuri la poarta societăţii Nova Apaserv

  • Ioan Rotundu
  • 18 August 2017, 23:00

La cele două apometre de la apă caldă mi s-a expirat valabilitatea funcţionării lor pe la începutul lunii iulie. Habar nu aveam că într-o aşa situaţie, dacă nu rezolvi iute problema unei noi verificări, atunci cei de la societatea Nova Apaserv Botoşani, unitatea furnizoare de servii apă mă va încasa la pauşal.
Venind de la filmările din Ardeal, m-am dus la punctul de plată a apei consumate existent în incinta Mall ca să- achit consumul pe luna iulie. De obicei plătesc cel mult 30 de lei lunar, consumul normal de apă rece şi caldă pentru o singură persoană. Numai că de această dată casiera mi-a cerut 147 de lei. Am rămas blocat. M-a lămurit că în calculatorul ei se arată că cele două contoare de la apă caldă au expirată verificarea şi că nefiind făcută o alta, plata se facturează la pauşal. N-am achitat factura şi, joi această săptămână, m-am dus la birourile societăţii din B-dul Eminescu, vizavi de parcul cu acelaşi nume.
La intrare, pe un scaun, stătea o femeie cam plinută. Cum m-a văzut s-a arătat bucuroasă că se întâlneşte cu mine „tet a tet” cum s-a exprimat, declarându-se un fan înrăit al emisiunilor mele. I-am explicat păsul şi, amabilă, m-a condus la biroul de Metrologie, aflat la parte. În gând mă bucuram că am fost recunoscut şi speram că problema mea se va rezolva rapid.
Am bătut politicos la uşă şi am întrat în birou. O funcţionară vorbea nervoasă la telefon. Se plângea cuiva din familie că fratele mai mare nu-i acordă respectul cuvenit. Am aşteptat să sfârşească conversaţia, deşi mă simţeam jenat că asist fără voinţa mea la o răfuială în familie.
După ce a încheiat conversaţia şi m-a întrebat dacă o cunosc. M-am uitat atent la ea şi răspunsul a fost negativ. Mi-a amintit că î n urmă cu vreo zece ani a lucrat la Jurnalul, pe partea de evidenţă contabilă. Nu mi-o aminteam dar mă bucuram iarăşi în sinea mea că ziua este una norocoasă, doamna mă cunoaşte, aşa că treaba este ca şi rezolvată. Nici vorbă de vreo rezolvare.
După ce a verificat în calculator mi-a spus că cele două contoare de la apă caldă au ieşit din verificarea anterioară şi trebuie o alta.
- Nicio problemă. Programaţi-mă pentru verificare!
- Ba, este o problemă! Vă pot planifica pentru 4 decembrie dar până atunci veţi plăti la pauşal.
Pentru că a adus vorba de pauşal, am întrebat-o care este consumul lunar pentru o persoană. Aşa am aflat că la pauşal consumul este de 5,1 mc la apă rece şi 3,1 mc la apă caldă, adică 8,2 mc lunar. După ce s-a mai uitat odată în partida mea mi-a spus că sunt în evidenţă cu 2 persoane, aşa că voi plăti lunar la pauşal 117 lei.
- De doi ani de zile, adică de la decesul soţiei, sunt o persoană singură, de ce să plătesc consum pentru două?
- Vă trebuie o adeverinţă de la Asociaţia de proprietari că sunteţi în evidenţă cu o singură persoană şi vă prezentaţi la noi, la Biroul pentru relaţii cu publicul, pentru a se face modificarea şi a se încheia un nou contract de furnizare a apei pentru o singură persoană.
- Doamne, altă dandana am de rezolvat. Cum procedeze cu verificarea contoarelor? M-a îndrumat către două firme private, atenţionându-mă că mă va costa mai mult dar se va rezolva mai repede. M-am orientat spre Elsaco.
Am găsit biroul firmei Elsaco de pe strada Marchian, vecin cu Casa sindicatelor. De afară am intrat într-un hol. În stânga se vedea prin geamul uşii ceva aglomeraţie, la uşa din dreapta era linişte. Am intrat unde era aglomeraţie, acceptând situaţia de la sta la coadă. Numai că în camera aglomerată era de fapt un birou poştal, un ghişeu de expediere şi primire a serviciilor poştale. Coada era generată de faptul că activitatea era susţinută de un singur funcţionar. Companie de stat, ce mai! Am ieşit şi am intrat la dreapta. În camera umbrită şi răcoroasă se aflau mai multe scaune pentru aşteptare şi un ghişeu cu o funcţionară. I-am explicat dorinţa mea. M-a programat pentru marţi această săptămână. Aşadar, la firma privată se rezolvă totul operativ, la societatea Nova Apaserv, societate de stat, treburile lâncezesc în doru’ lelei.
În acest periplu am descoperit lucruri uimitoare. Consumul lunar de apă la pauşal pe persoană este supradimensionat. În doi ani de zile eu niciodată n-am consumat lunar mai mult de 5 mc apă rece şi caldă. Fac parte din categoria persoanelor care nu este certată cu apa.
Am întrebat de funcţionarii societăţii cum s-a stabilit acest consum la pauşal. Niciunul n-a fost în măsură să-mi explice. Dacă o lună de zile nu predai indexul de consum eşti imediat taxat la pauşal. Vara sunt pensionari care se duc la ţară. Lipsesc de acasă. Când vin au la plată sume exorbitante pentru că n-au comunicat indexul. E drept se recalculează ulterior dar banul ţi-a fost luat din buzunar. Unii sunt plecaţi la muncă. Li se facturează lună de lună la pauşal. Aşa apar datorii uriaşe la unele persoane iar ca să-ţi dovedeşti dreptatea va trebui să învingi piedicile birocratice. Şi nu va fu uşor!
Verificarea contoarelor este de o hoţie mascată girată de către aleşii noştri în Consiliul judeţean. Spun că este o hoţie pentru că valabilitatea de funcţionare a contoarelor s-a stabilit la intervale de timp, respectiv 2 ni, şi nu la consumul de apă. Contorul nu se uzează stând. El se decalibrează dacă este folosit intensiv. Inginerii de specialitate şi funcţionari din societate recunosc că verificarea la durata de timp este de fapt o măsură care asigură câştig permanent firmelor care fac verificarea. Un contor ar trebui verificat la un consum de câteva mii de mc şi nu la doi ani, cum se practică în prezent
Apoi, de ce societatea Nova Apaserv nu are suficient personal care să verifice contoarele? Ce-i împiedică să angajeze forţă de muncă suficientă, că verificarea contoarelor se face contra taxă? Mi s-a şoptit că prin conducerea societăţii nişte politruci au asigurat㠄partea” de la firmele private. La firma Elsaco există operativitate, dar tariful de verificare este superior celui de la Nova Apaserv. Altă hoţie făcută în cârdăşia dintre înalţi funcţionari din conducerea societăţii Nova Apaserv şi patronii firmelor private.
De ani de zile suntem furaţi aşa şi tot de ani de zile alegem în Consiliul judeţean aceeaşi consilieri judeţeni aflaţi pe lista de partid la PSD sau PNL. Corect ar trebui să fim apăraţi de către cei de la Protecţia Consumatorului. Nu ne apără pentru că şeful lor este pus de PSD sau PNL, după caz, şi nu va ieşi din porunca primită de la partid.
Şeful societăţii Nova Apaserv este pus tot politic şi, deci, coleg de partid cu cel de la Protecţia Consumatorului. Corb la corb nu-şi scoate ochii! În fiecare zi suntem furaţi: n-am auzit să-i piese cuiva dintre noi, Plătim, ceea ce dă curaj hoţilor să ne fure şi mai abitir.
În momentul de faţă societatea Nova Apaserv este condusă de către politrucii PSD. Dan Deleanu (foto), cumătru cu nevasta şoferului, senatorul Doina Federovici, este preşedintele Consiliului de Administraţie. Omul s-a plâns conducerii CJ că nimeni nu-i spune şi lui cu ce se ocupă societatea. Iată cine sunt cei care ne fură!

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.
[ Comentarii (0)]

  
Profanarea memoriei morţilor din „Cimitirul vesel”
Ioan Rotundu
În drum spre Săpânţa, cu popas la Moisei
Ioan Rotundu
Bancul zilei: Genialul câine uituc
Horoscopul zilei de 19.08.2017
Catrenul saptamânii
Ioan Mamaische
Botezi? Gasesti la noi tot ce ai nevoie pentru crestinarea pruncului!
Întâmplări neplăcute la Mănăstirea Săpânţa Peri
Ioan Rotundu
Colibiţa, un fel de pom lăudat
Ioan Rotundu
Biserica lui Dragoş Vodă pusă la putrezit
Ioan Rotundu
Avem un PIB umflat de ciroza consumului
Ioan Rotundu
Curtea de Conturi a confirmat hoţiile primarului de Gorbăneşti
Ioan Rotundu
Primul magazin Partener Enel deschis la Botoșani
Jurnalul de Dimineaţă

Blogul lui Rotundu
Arhivă

Contact: [email protected]
Telefon: 0745 544 745

Botezi? Gasesti la noi tot ce ai nevoie pentru crestinarea pruncului!