Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   

Evenimente
Politică
Cultură
Infracţiuni
Anunţuri
Economic
Editorial
Învăţământ
Sănătate
Administraţie
Social
Horoscop
Umor
Gastronomie
Comentarii
Proverbe şi...
Lumea lu' Rotundu
Presa'n gura lu' Rotundu


Număr accesări
Astăzi:
17511
De la 07 Ianuarie 2003
122877578

Ţâbuleac vrea să sprijine oraşele mici din judeţ

  • 2 March 2007, 23:00

Senatorul Mihai Ţâbuleac vine cu o propunere legislativă ce urmăreşte completarea regulilor fiscale astfel încât să se asigure corelarea cu celelalte reglementari legale şi armonizarea cu prevederile constituţionale. Acesta încearcă să sprijine trei localităţi din Botoşani, care au devenit în 2004 oraşe, deşi nu îndeplineau condiţiile minimale. Senatorul susţine că în genere există în România oraşe care nu îndeplinesc condiţiile minimale pentru a fi considerate localităţi urbane şi care au dobândit acest titlu doar pentru că anumite interese politice conjuncturale au urmărit să majoreze pe hârtie gradul de urbanizare. Din punctul de vedere al lui Mihai Ţâbuleac scopul a fost unul electoral, pentru că s-a dorit crearea în rândul populaţiei a unui orizont de aşteptare în ceea ce priveşte nivelul de trai. „Realitatea a dovedit însă că un oraş nu se construieşte doar prin organizarea unui referendum, urmat de emiterea unei legi populiste, ci prin iniţiativă economică şi susţinerea unor programe de dezvoltare”, a declarat senatorul liberal democrat. Legea nr.351/2001 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional – secţiunea a IV-a Reţeaua de localităţi defineşte localitatea urbană ca fiind unitatea administrativ-teritorială “în care majoritatea resurselor de muncă este ocupată în activităţi neagricole cu un nivel diversificat de dotare şi echipare, exercitând o influenţă socio-economică constantă şi semnificativă asupra zonei înconjurătoare.” În anexa nr. II din lege, după enumerarea principalilor indicatori cantitativi şi calitativi minimali de definire a localităţilor urbane, se recunoaşte oficial că în prezent există municipii şi oraşe în care nu sunt încă atinşi indicatorii cantitativi şi calitativi minimali. Senatorul identifică cel puţin două efecte cu impact negativ. Autorităţile locale au rămas blocate în orizontul de aşteptare determinat de schimbarea plăcuţei de la intrarea şi ieşirea din localitate, fără a se strădui în vederea dobândiri dotărilor, amenajărilor sau echipărilor necesare. În plus, populaţia a fost împovărată cu impozite suplimentare care nu au nici un fel de sursă sau posibilitate de suportare. În judeţul Botoşani, sunt cinci localităţi care deţin titlul de “oraş” dintre care trei Bucecea, Flămânzi şi Ştefăneşti au fost „transformate” în anul 2004. Acestea nu îndeplinesc nici pe departe cerinţele minimale. „În cazul localităţii Ştefăneşti, pentru a se obţine numărul minim obligatoriu al locuitorilor, s-a atribuit titlul de „oraş” tuturor satelor componente ale fostei comune”, a precizat senatorul botoşănean. Mai mult decât atât, nivelul indicatorilor cantitativi şi calitativi s-a înrăutăţit de la un an la altul. Ceea ce a crescut în toată această perioadă a fost nivelul impozitelor. În cazul localităţilor care au fost “urcate” în rang, populaţia a trebuit să suporte creşteri cuprinse între 300% şi 1000% pentru impozitele pe clădiri şi terenuri. Există o zonă de interferenţă între reglementările privind amenajarea teritoriului naţional şi reglementările fiscale, care este dată de faptul că în Codul fiscal se ţine cont de rangul localităţilor atunci când se calculează impozitul pe clădiri şi impozitul pe teren. „Din păcate, pentru că reglementările fiscale sunt incomplete, s-au perceput până acum de la populaţie impozite determinate pe baza rangului declarat şi nu pe baza rangului real dat de nivelul efectiv de atingere a indicatorilor cantitativi şi calitativi”, a declarat Mihai Ţâbuleac. Acesta susţine că practica fiscală de până acum este criticabilă, deoarece nu este just sa obligi la plata aceluiaşi impozit atât un cetăţean care locuieşte într-o localitate ce dispune de toate dotările cât şi un cetăţean dintr-o localitate în care standardele de dotare nu sunt atinse. Ţâbuleac vede injust de asemenea să obligi la plata unui impozit suplimentar un cetăţean care nu dispune de posibilitatea să dobândească şi un venit suplimentar, dat fiind nivelul precar al componentei socio-economice. Senatorul susţine că rămâne de identificat care sunt măsurile de întreprins pentru obţinerea unei mai bune amenajări a teritoriului naţional, având dovada că transformarea satelor în oraşe nu se poate face doar prin majorarea impozitelor şi taxelor. (Bianca ALBU)

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.

Comentariu la comentarii (XLIV)
(Ioan Rotundu)
Iugoslavia şi ţările din spaţiul iugoslav
Femeia, vameşul şi viclenia popească
Horoscop
Stresul şi Alimentaţia
Puşcărie pentru bani scriptici
(Cârcotaşul)
Datorii uriaşe către Direcţia Apelor Prut
Închisoare pentru cultura de soia modificată genetic
Asistenţii medicali îşi iau lumea-n cap
Inspectorul Plai vrea deblocarea posturilor de poliţişti
Botoşănenii nu se simt în siguranţă pe stradă
Biserică călcată de hoţi pentru a doua oară
Cântec, dans, voie bună şi teroare la şcoala Baranca
Minor cercetat pentru furt calificat
Peste 400 de cadre didactice predau educaţie pentru sănătate
PLD aruncă trei tineri în lupta pentru Europarlamentare
Autorităţile locale promit recepţia Sălii Polivalente în mai
Premii de fidelitate pentru 50 de ani de căsnicie
Drăguş face lobby pentru Legea lobby-ului
Dreţcanu luptă pentru combaterea discriminări femeilor tinere
Democraţii îl sprijină pe directorul Pavel
Emanciparea femeii de la dorinţă la realitate
Politicienii se ceartă, iar ţara este în prag de destrămare
Ioan Rotundu
Românul şi venitul
Jurnalul de Dimineaţă

Blogul lui Rotundu
Arhivă


Ultimele articole de pe blog