Singura legătură a Domnicăi cu lumea exterioară este telefonul fix. Cineva i-a setat telefonul ca apăsând tastele de la 1 la 5, prin metoda achipuitului, să sune automat la diferite persoane pentru a primi ajutor.
Recenta furtună care a năvălit peste judeţul Botoşani i-a întrerupt semnalul la telefon. Defecţiunea ar fi la stâlpul de unde porneşte firul spre locuinţa sa. Deşi cei de la Telekom au fost anunţaţi în mod repetat şi de către mai multe persoane cum că este vorba de o vârstnică cu o situaţie extrem de dificilă, cei de la Telekom s-au arătat inflexibili.
Defecţiunea va fi reparat doar în 30 decembrie. Cel puţin acesta a fost răspunsul lor la fiecare apel adresat. Faptul că în situaţie este vorba de o persoană oarbă şi greu deplasabilă nu i-a interesat, susţinând că acesta este modul lor de lucru cu clienţii şi nu fac rabat de la proceduri.
Domnica folosea telefonul şi pentru a suna la Ora exactă aflând dacă este zi sau noapte ca să ştie dacă poate apela la ajutor din partea celor setaţi în memoria telefonului. În camera ei peste noapte arde focul pentru a se încălzi. Oricând se poate produce vreun incident iar Domnica n-are legătură cu lumea exterioară pentru că aşa vor cei de la Telekom.
Ieri, în Piaţa Constituţiei din Bucureşti s-a sărbătorit Ziua Internaţională a celor cu Dizabilităţi. Nici măcar în cinstea acestei zile cei de la Telekom n-au considerat să-i întindă Domnicăi o mână de ajutor prin a trimite un linior care să refacă legătura la stâlp, treabă de câteva minute.
Dacă se va produce o nenorocire, şi şansele sunt foarte mari în lipsa telefonului, cei de la Telekom vor trebui să-şi asume consecinţele.
Dar cazul de la Cândeşti nu este unul singular la Telekom. În decembrie 2013 peste 200 de clienţi din satul Buhăceni, comuna Truşeşti, au rămas fără ton la telefon şi semnal la Internet chiar în ajunul Crăciunului. Abia în ianuarie 2014 au reparat defecţiunea şi numai după ce a fost difuzat un reportaj la Lumea lu Rotundu. În decembrie 2014 situaţia de la Buhăceni s-a repetat la indigo. Reparaţia defecţiunii s-a făcut în ianuarie 2015 şi numai după ce s-a scris în Jurnalul.
Dacă tot sunt miloşi cu bătrânii parlamentarii botoşăneni ai PSSD-ului, le sugerez să iniţieze un proiect de lege prin care furnizorii de servicii să aibă obligaţii stricte legate de calitatea acestora şi să le fie stabilite obligaţii şi termene de remediere atunci când apar disfuncţionalităţi. Le-am mai sugerat această iniţiativă parlamentarilor de Botoşani dar constat că nepăsarea le este respectul faţă de alegători.
Adrian Marcu