Ţinând cont că personalitatea juridică a unei unităţi de învăţământ presupune un număr fix de elevi sau de preşcolari, de la 1 septembrie 2011 se va schimba acest număr, în funcţie de prevederile noii legi. Inspectorii şcolari au fost chemaţi să se încerce împreună cu aceştia redimensionarea reţelei şcolare
Una din concluziile acestei întâlniri a fost că ideea consorţiilor şcolare va folosi păstrării resursei umane de calitate. Acolo unde există în acest moment, două comune apropiate care au învăţământ simultan la nivelul claselor 5-8, prin constituirea consorţiului şcolar se reuşeşte ca niciuna din cele două şcoli să nu dispară, dar învăţământul să fie liniar, clasa a cincea şi a şasea să se desfăşoare într-una din comune, a şaptea şi a opta în cealaltă, respectiv a noua, când va veni momentul, unde va fi spaţiul cel mai mare, dar dispare prin acest mod, prin utilizarea resursei umane şi a spaţiilor, dispare învăţământul simultan la 5-8, se explică îtr-un comunicat al Ministerului Educaţiei.
În interiorul consorţiului, unităţile de învăţământ îşi păstrează personalitatea juridică, îşi păstrează conducerea şi trebuie să existe acordul de parteneriat între cele două consilii de administraţie pentru constituirea consorţiului. Metodologia este în acest moment în lucru. (Doina Marcu)