Ieri, primarii din teritoriu au fost prezenţi la o instruire referitoare la gestionarea situaţiilor de urgenţă. Cu acest prilej, o seamă din aleşii prezenţi şi-au manifestat nemulţumirea că cerinţe există Slavă Domnului, nu însă şi susţinere financiară pentru asigurarea dotărilor necesare. Printre cei nemulţumiţi s-a numărat şi primarul de Vorona, social democratul Aurel Ştefan, ce a subliniat că nu se ţine defel cont de sursa infimă de finanţare pe care o au la dispoziţie autorităţile locale.
În situaţii de urgenţă, imediat se constată lipsa de reacţie şi implicit a dotării, dar când vine vorba de finanţare, răspunderea este pasată autorităţilor locale. De parcă, administraţia locală are fonduri inepuizabile şi poate să acopere toate problemele. Ştim că trebuie să asigurăm dotările pentru situaţii de urgenţă, dar când s-o facem, constatăm că nu avem cu ce, a declarat primarul Ştefan (foto), specificând că nu ar fi rău dacă s-ar lua în calcul înfiinţarea unor centre de intervenţie în judeţe, care să fie dotate cu tot necesarul.
Preşedintele Consiliului Judeţean Botoşani a avut şi el un cuvânt de spus referitor la importanţa dotării în caz de vreo posibilă calamitate. Din păcate, din cele constatate, inundaţiile nu i-a prins deloc pregătiţi pe localnicii din comunele afectate de ape. Vreau să spun că am observat că la Rădăuţi Prut şi la Baranca, în afară de câte o motopompă, nu prea aveau materiale de intervenţie pentru situaţii de urgenţă. M-am informat şi am înţeles că nici la celelalte primării, lucrurile nu stau tocmai bine din punctul acesta de vedere. Insist ca toate unităţile administrativ teritoriale să răspundă cerinţelor legale, a precizat Mihai Ţâbuleac.
Acesta a subliniat că este informat referitor la problema lipsei de fonduri la nivelul administraţiilor publice locale. Lipsa sprijinului financiar a fost comentată scurt şi la obiect şi de primarul municipiului Botoşani, Cătălin Flutur: Primarii primesc tot felul de sarcini, dar fără nici un suport financiar, a punctat Cătălin Flutur. (Eliza Sofian)