Angajatorii care deţin şi păstrează carnete de muncă trebuie să le aducă la Casa Judeţeană de Pensii. Potrivit unui comunicat transmis de Casa Naţională de Pensii, având în vedere procesul de constituire a arhivei electronice privind stagiul de cotizare realizat anterior datei de 1 aprilie 2001 şi veniturile salariale aferente. Această obligaţie a angajatorilor este reglementată de HG nr.1768/2005, aşa cum a fost modificată şi completată prin HG nr.36/2008, HG nr.1413/2008 şi HG 1456/2009, după cum se menţionează în comunicatul transmis de Casa de Pensii.
Termenul limită de predare a carnetelor de muncă de către persoanele fizice şi juridice pentru activitatea de preluare a datelor este 30 septembrie 2010. De asemenea, reprezentanţii Casei de Pensii le aduc la cunoştinţă angajatorilor că termenul limită de predare a carnetelor de muncă de către persoanele fizice şi juridice pentru activitatea de scanare a carnetelor de muncă este 30 noiembrie 2010. Reprezentanţii instituţiei la care se depun aceste documente atrag atenţia angajatorilor să se încadreze în termenele prevăzute de normativ. (Doina Marcu)