Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   

Cultură
Anunţuri
Economic
Fapt divers
Editorial
Învăţământ
Sănătate
Administraţie
Social
Ştiri agenţii
Horoscop
Umor
Mondene
Comentarii
Caricaturi
Evenimente
Lumea lu' Rotundu
Presa'n gura lu' Rotundu


Număr accesări
Astăzi:
22820
De la 07 Ianuarie 2003
122882887

Băncile îşi INTEROGHEAZĂ clienţii români mai rău ca Securitatea

  • ” Nu ne dai fisa medicala ? Nu îţi deschidem cont”
  • 1 September 2008, 23:00
Am scris in acest material despre faptul ca, datorita noului Regulament al BNR 9 /2008 privind cunoasterea clientelei in scopul prevenirii spalarii banilor si finantarii terorismului a fost publicat in in Monitorul Oficial, Partea I nr. 527 din 14.07.2008 , bancile sunt sa isi spioneze clientii, sa isi angajeze persoane care......pur si simplu trebuie SA MEARGA PE TEREN SI SA VERIFICE DACA CLIENTII LOCUIESC LA ADRESELE INDICATE IN CONTRACTE!
Insa in buna traditie romaneasca, bancile au ajuns sa ISI BATA JOC DE CONSUMATORII ROMANI care atunci cand vor sa deschida un banal cont bancar, sunt supusi unor intrebari umilitoare, despre viata privata, despre bolile de care sufera, si poate ca in curand o sa li se ceara sa spuna si cat...de des fac ..sex ! Roberta spune :
"Este ca si cum ne-am intoarce in timp pe vremea Securitatii ceausiste, este pur si simplu aberant.
La BCR mi se cerea de catre un casier sa-i spun TOATE numele de telefon si asta pentru ca am vrut sa imi deschic un cont unde parintii imi trimit 400 ron lunar eu fiind studenta. I-am dat un numar de telefon mobil, dar el m-a vazut ca am doua telefoane si mi-a spus ca , daca nu-i declar si al doilea numar de telefon , nu imi deschide cont.
I-am spus ca acest al doilea telefon este unul cu care discut DOAR cu parintii mei, si este o chestiune de viata privata, dar el a lasat atunci pixul jos si a spus ca asteapta sa-i spun si numarul acelui telefon. Am plecat din banca imediat insa este de neconceput unde s-a ajuns. Eu nu am trait in comunism decat 1 an [ sunt nascuta in 1989 ] insa din ce imi spun parintii , cred ca acum este mai rau ca atunci"

Iata ce a scris si Simona V. despre intrebarile care le-a primit la ING BANK :
On 8/29/08, Simona V. wrote:
Buna ziua,
Azi am fost la ING, unde am un cont deschis de 3 ani, pentru a actualiza datele din buletin (a expirat si l-am refacut, deci se schimbasera doar seria si numarul). In formularul respectiv, existau, printre altele, urmatoarele intrebari:
- detineti un apartament in proprietate personala?
- sunteti casatorita?
- ce venituri aveti?
Am refuzat sa raspund la aceste intrebari, pentru ca nu mi s-a putut explica logic relevanta acestor informatii
. Am intrebat cu ce drept mi se solicita aceste informatii, pentru ca in contractul pe care l-am semnat la deschiderea contului nu aparea nimic de acest gen. Mi s-a spus ca in timp s-au mai schimbat conditiile, si ca exista ceva ce se cheama "Conditii generale" (pe care nu le-am primit la deschiderea contului si nici de atunci incoace), pe care banca are dreptul sa le modifice oricand. Cu alte cuvinte, contractul semnat de mine nu are nici o valoare, ci se lucreaza in baza acestor "conditii" care nu mi-au fost comunicate pana in acest moment.
Am solicitat si am primit o copie a acestor conditii. Citez: "Clientul va furniza Bancii toate informatiile si documentele care reflecta datele personale de identificare sau orice alte documente si/sau informatii relevante solicitate de Banca".
Am intrebat: "Atunci, daca banca va considera „relevant" sa imi cunoasca situatia medicala, eu sunt obligata sa aduc documentele care o atesta, in conditiile in care am un banal cont curent, nu de credit?" Raspunsul foarte calm al domnisoarei de la banca a fost "DA".
Sincer, aceasta intamplare m-a socat. Cu alte cuvinte, daca banca va considera necesar sa imi cunoasca numarul de la pantof, preferintele muzicale sau orientarea religioasa, eu sunt obligata sa le dau aceste informatii? Raspunsul la fel de calm al angajatei a fost: "Puteti sa refuzati sa dati aceste informatii, dar asta inseamna sa renuntati la serviciile bancii".
Am cerut sa vorbesc cu managerul agentiei. De la acesta am aflat ca aceste intrebari sunt necesare pentru departamentul de marketing, ca sa ne poata face oferte corespunzatoare. I-am spus ca nu doresc sa primesc astfel de „oferte" (reclame, adica) care se folosesc de datele mele personale pentru a ma transforma intr-un obiect de marketing. Insa, se pare ca sistemul informatic este in asa fel creat incat sa nu se poata trece mai departe fara aceste informatii.
Am mai intrebat: „Daca nu as fi angajata, nu as avea nici un venit, ce as putea sa declar?" Alt raspuns aberant: „Declarati banii pe care ii primiti de la parinti, doar din ceva trebuie sa traiti si dumneavoastra, nu?".
Intrebarea mea este daca exista vreo lege sau reglementare care sa specifice ce fel de informatii poate solicita o banca pentru fiecare tip de serviciu oferit. Inteleg ca starea civila, proprietatile imobiliare si veniturile sunt informatii necesare atunci cand se acorda un credit, dar nu mi se pare normal sa mi se solicite in cazul unui cont curent, din care nu cheltui decat ce am efectiv in cont.
Asa ca, renunt la colaborarea cu aceasta banca."

Ideea este ca, nici un Regulament al BNR nu poate sa dea dreptul bancilor sa isi bata joc si sa pretinda consumatorilor sa le livreze date personale sau cele care tin de viata intima sau privata, iar toate aceste exemple sunt niste abuzuri. Omul este mereu tentat sa amplifice orice norma legala, si asa procedeaza si angajatii bancilor despre care cele doua consumatoare au scris.
Eu va sfatuiesc sa reclamati imediat aceste situatii, atat conducerii bancilor cat si la ANPC si ANSPDCP si sa le cereti sa amendeze acesti angajati sau bancile care le permit un atare comportament.
Sub nici o forma nu se poate pretinde unui om care vrea sa deschida un cont, sa prezinte date medicale sau informatii despre viata sa privata, acest lucru fiind contrar dispozitiilor legii 677 din 2001 privind protectia datelor cu caracter personal.
Va dau un sfat : nu va lasati calcati in picioare sau indusi in eroare de tot felul de nebuni.
Pentru comentarii sau sugestii pe tema acestui material , ori daca ati trecut prin situatii similare si credeti ca ele trebuie cunoscute si reclamate autoritatilor si Justitiei, va invit sa imi scrieti la adresa [email protected]

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.


Comentariul comentariilor (CLXXX)
(Ioan Rotundu)
Dragostea profesoarei Negri pentru cultură a învins prejudecăţile
Expoziţia pictorului Simidreanu va putea fi pusă în valoare
Negociatorul şi pistolarul din ”Vine poliţia!”
Măsuri întreprinse pentru reluarea plăţilor prin Programul SAPARD
Ministrul David vrea să-i apere pe poliţişti de nocivitatea grupărilor mafiote
Două medalii şi trei menţiuni la Olimpiada Internaţională de Astrofizică
Poziţia României privind reforma Politicii Agricole Comune
Basarabia rămâne dependentă de relaţiile bilaterale cu Federaţia Rusă
Se pregăteşte să critice blajin Moscova pentru agresiunea din Georgia
Adoptarea limbii de stat şi revenirea la alfabetul latin, primul pas spre independenţă
Basarabia este binecuvântată şi apărată de Patriarhia Română
Durata concediului de maternitate ar putea creşte de la 14 la 18 săptămâni
Învinsă de ţigani la Craiova, Poliţia a atacat în forţă o mie de tineri paşnici
Program Tele'M Botoşani marţi, 2 septembrie
Horoscop
Evreul şi Fiscul
Un festival ce va trebui resuscitat
Ioan Rotundu
Tăriceanu... gol puşcă
Creţu n-a trecut examenul
Se va declanşa lupta împotriva cancerului uterin
Şomerii continuă să refuze locurile de muncă existente
Jurnalul de Dimineaţă

Blogul lui Rotundu
Arhivă


Ultimele articole de pe blog