A înfiinţa o societate presupune multe drumuri pentru iniţiatorul unei activităţi comerciale, indiferent de natura ei. Pe lângă cost, nu tocmai la îndemâna oricui, întreprinzătorul trebuie să adune mai multe acte, ceea ce implică şi un mare consum de timp nu doar de bani. Orice cerere de înregistrare şi autorizare a funcţionării unei societăţi comerciale se depune la Biroul Unic al Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul în a cărui rază teritorială urmează a fi sediul principal al societăţii. Pe lângă cerere acesta va anexa şi o serie de documente, obligatorii pentru a se obţine înmatricularea şi autorizarea funcţionării. La Registrul Comerţului pentru fiecare societate în parte există un dosar, la care sunt ataşate pe durata funcţionării acesteia acte care să surprindă modificări de orice natură. Iniţial, la cererea înaintată solicitanţii trebuie să depună dovezi cu privire la rezervarea denumirii firmei, a deţinerii unui titlu legal a spaţiului aferent sediului social, a efectuării vărsămintelor în condiţiile actului constitutiv. De asemenea vor mai ataşa şi actul constitutiv al societăţii sau statutul, redactat de o persoană autorizată şi cu dată certă, declaraţiile pe propria răspundere ale administratorilor, reprezentanţilor, cenzorilor că îndeplinesc condiţiile legale pentru a exercita aceste funcţii. Se mai depune şi certificatul de cazier fiscal, a declarat Dumitru Duduc, directorul Oficiului Registrului comerţului de pe lângă Tribunalul Botoşani. Taxele aferente constituirii unei societăţi însumează plata taxei de timbru judiciar - 39 RON, taxa de publicare în Monitorul Oficial 31,5 RON, taxa pentru înmatricularea în Registrul Comerţului. Pentru a facilita fondarea unei firme ar fi salvatoare ideea înfiinţării unor firme care să acopere toate documentele obligatoriu de anexat la cererea de înregistrare şi autorizare, dar pentru moment nu prea sunt astfel de opţiuni pentru persoanele fizice cu năzuinţe de a fi patroni. (Dumitriţa AILOAE)