Toată lumea, din toate domeniile de activitate, se plânge de birocraţie. De la cei care lucrează în birouri şi până la cei care sunt obligaţi să întocmească procese verbale pe teren. Problema birocraţiei din sistemul sanitar a mai fost pusă şi în alte dăţi, dar cu toate acestea nimic nu s-a făcut pentru a se rezolva situaţia. Cadrele medicale medii şi din ambulatoriu dar şi din medicina de specialitate se plâng că toată completarea hârtiilor durează foarte mult, ocupându-le timp preţios. Asistenţii medicilor din ambulatoriu se plâng că pentru fiecare serviciu medical trebuie completat câte un alt tip de formular, fie că este vorba de o trimitere, de o adeverinţă sau de o radiografie. Pe de altă parte cadrele medicale din spital se plâng că la completarea unei fişe a pacientului trebuie trecute foarte multe coduri de boală şi ce-i mai rău, cu toate că aceste coduri sunt greu de învăţat, se mai şi schimbă des. Plângeri au venit şi din partea medicilor de familie care au spus la introducerea unui singur formular pentru toate tipurile de medicamente că este foarte complicat şi că în loc să le uşureze munca, le-o îngreunează. Directorul Casei Judeţene a Asigurărilor de Sănătate (CJAS), Rodica Huţuleac, s-a declarat sceptică în privinţa problemelor menţionate de către cadrele medicale. Reţetele trebuie completate de către medici. Nu am ce să le fac. Poate dacă ar fi totul informatizat nu ar mai avea de ce să se plângă. Oricum toţi medicii de familie au calculator. Se plâng şi cei din ambulatoriu că au multe hârtii de completat, dar nu trebuie completate respectivele hârtii de cineva? Oamenii trebuie să primească reţetele sau trimiterile. Asistentele din secţiile spitalului nu au dreptate pentru că nu se schimă codurile o dată la şase luni, codurile sunt valabile ani de zile. Într-adevăr, s-au schimbat recent, dar asta nu înseamnă că se vor modifica în viitorul apropiat, a precizat Rodica Huţuleac. (Dănuţ ROTARIU)