Nemulţumirile legate de scumpirea pâinii au ajuns până la uşa Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorului (APC) Botoşani. Botoşănenii sunt revoltaţi de ideea scumpirii pâinii, deoarece susţin ei, aceasta este nejustificată. Aceştia spun că înainte de a se lua o astfel de măsură ar trebui să se ţină cont şi de calitatea produsului, care nu este deloc după aşteptările consumatorilor. Conducerea APC este cu totul de aceiaşi părere, având în vedere numărul mare de plângeri sosite cu privire la calitatea pâinii.
"Multe persoane şi-au arătat nemulţumirea faţă de această majorare a preţului pâinii, fie ea mică. Consumatorii au dreptate, pentru că la calitatea produsului nu se merită o creştere a preţurilor. mai tot timpul botoşănenii s-au plâns atât de calitatea produsului cât şi de modul în care se comercializează acesta", a declarat Elena Olaru, preşedinte în cadrul APC Botoşani. Inspectorii de la Protecţia Consumatorului au demarat mai multe controale în acest sens şi mai de fiecare dată acestea s-au lăsat cu sancţiuni. Conducerea APC botoşani susţine că verificările ar trebui să continue, mai ales în Piaţa Centrală Botoşani, la chioşcuri. Pâinea este vândută şi în prezent de către comercianţi care nu sunt echipaţi corespunzător. Aceştia nu poartă mănuşi, halate, nu au un spaţiu corespunzător în care să depoziteze produsul.
"Dacă tot susţin că majorările de până acum au fost urmare a majorărilor utilităţilor şi a altor produse, acum ar trebui să scadă preţul, sau măcar să rămână acelaşi, deoarece carburanţii s-au ieftinit. Agenţii economici se plângeau că s-a scumpit transportul şi că au fost nevoiţi să crească preţurile, dar iată că acum s-a întors roata. Consumatorii nu ar avea nimic de spus de această scumpire, dacă s-ar îmbunătăţi calitatea pâinii", a încheiat Elena Olaru. (Carmen STANCIU)