Ecaterina Andronescu, preşedintele Comisiei permanente pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport din cadrul Senatului României a declarat, că nu este de acord cu instalarea de camere video la examenele naţionale.
“Dacă cineva mi-ar pune camere de luat vederi în sala în care îmi evaluez studenţii, m-aş simţi extrem de umilită. Aş considera că eu nu am suficientă determinare să fac o evaluare corectă. Din păcate, realitatea şcolii româneşti ne-a arătat că nu suntem tocmai într-o asemenea situaţie.
Dar eu nu cred că pe elevi îi mai impresionează camerele de luat vederi care sunt plasate pe pereţii sălii de curs. Să-i rugaţi, însă, pe colegii care supraveghează să nu repete din cinci în cinci minute în timpul supravegerii atenţie, camerele sunt pe voi, pentru că asta îi stresează pe elevi mult mai mult decât camerele“, a spus Ecaterina Andronescu.
Totuşi raportat la rezultatele proaste ale unor unităţi de învăţământ liceal fostul ministru a fost de părere că o soluţie bună ar fi transformarea lor în şcoli profesionale.
“Am luat măsurile ca subiectele din acest an să fie diferenţiate, adică adecvate programei şcolare pe care elevul a parcurs-o, să nu aibă subiecte mai grele elevul care a parcurs un învăţământ la un liceu tehnologic cu cel care a făcut matematică-informatică.
În acelaşi timp, nu putem să nu constatăm următoarea realitate: clasa VIII-a ne-a arătat că în examenul de evaluare am avut 56.000 elevi din 150.000 care nu au luat 5. Avem o problemă şi în învăţământul gimnazial, iar această problemă trebuie să o corectăm să nu o ducem după clasa VIII-a până la bacalaureat“, a precizat Andronescu. (Adrian Marcu)