Cel puţin aceasta este intenţia celor care au avut iniţiativa deschiderii unei astfel de linii telefonice. Într-un comunicat al Ministerului Sănătăţii se arată că s-a înfiinţat această linie telefonică "pentru a da glas durerilor mute din sistemul de sănătate". În acest fel, vocea pacienţilor şi a medicilor deopotrivă se va auzi la Ministerul Sănătăţii.
În cadrul Ministerului Sănătăţii a fost înfiinţată o echipă operativă care va deservi linia telefonică. Aceasta va înregistra apelurile şi va selecta problemele, în funcţie de specific, pentru a fi ulterior transmise direcţiilor specializate din cadrul MS spre soluţionare. Într-o etapă iniţială, linia telefonică va funcţiona zilnic, de luni până vineri, între orele 08.00-18.00.
Ministerul Sănătăţii precizează faptul că toate apelurile vor fi înregistrate, iar orice formă de abuz, în sensul utilizării injuriilor sau a apelurilor multiple nejustificate, va fi sesizată autorităţilor competente. Personalul MS nu va da curs apelurilor anonime şi asigură în acelaşi timp apelanţii că identitatea acestora va fi protejată în cazul unor eventuale investigaţii.
Iniţiativa nu este una originală. Astfel de linii telefonice au fost înfiinţate şi la nivel de judeţ, dar calitatea actului medical n-a crescut la modul vizibil. Nu sunt speranţe ca nici de această dată să se întâmple altfel. (Doina Marcu)