Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   

Infracţiuni
Economic
Editorial
Administraţie
Social
Ştiri agenţii
Horoscop
Umor
Evenimente
Lumea lu' Rotundu
Presa'n gura lu' Rotundu


Număr accesări
Astăzi:
20861
De la 07 Ianuarie 2003
122880928

Comisarul european Crețu cheamă autoritățile române să-i ceară bani pentru autostrada Târgu Mureș-Iași:

  • Eu n-am primit niciun proiect major pe regiunea Moldovei. România este o țară săracă
  • 22 May 2018, 23:00
Comisarul European pentru politică regională, Corina Crețu, s-a plâns marți, la Bacău, că autoritățile române nu au depus niciun proiect major de infrastructură pentru zona Moldovei, oficialul european invitând Guvernul să-i ceară bani europeni pentru construcția unei autostrăzi Târgu Mureș - Iași. Declarațiile comisarului european vin după ce, zilele trecute, mai mulți cetățeni din zona Moldovei au venit la București pentru a protesta față de faptul că guvernanții nu au construit nicio autostradă pentru această parte a țării.
„Din păcate nu au fost transmise la Comisia Europeană proiecte majore de transport pe această regiune. (...) Așteptăm și suntem dispuși, dacă autoritățile române vor considera, am înțeles că vor depune (un proiect pentru autostradă n.r.) Târgu Neamț-Ungheni, dar noi suntem dispuși să finanțăm din Programul Operațional Infrastructură Mare și Târgu Mureș-Ditrău-Iași. Aceasta este decizia autorităților naționale dacă vor depune aceste proiecte la Comisia Europeană. Eu v-am spus ce am primit până acum, nu avem proiecte majore pe această regiune” - a spus Crețu, într-un dialog cu cetățenii, susținut la Bacău, alături de ministrul Fondurilor Europene, Rovana Plumb.
Corina Crețu a mai spus că din anul 2014, de când ocupă ea funcția de comisiar european pentru politică regională, autoritățile române i-au transmis spre aprobare doar 4 proiecte majore de infrastructură, din care niciunul pentru Moldova:
1. calea ferată Simeria-Timișoara, în valoare de 1 miliad de euro - aprobat de Comisia Europeană,
2. autostrada Sebeș-Turda, aprobat de CE,
3. autostrada Câmpia Turzii-Turda - aflat în analiza CE,
4. linia de metrou de la Aeroportul Otopeni la Gara de Nord din București - aflat în analiza CE.
„De când sunt eu comisar, am primit doar 4 proiecte majore pe infrastructură”, s-a plâns Corina Crețu.
Potrivit procedurilor europene, statele membre sunt obligate să trimită la CE spre aprobare proiectele europene cu valoare mai mare de 50 de milioane de euro, acestea fiind considerate a fi proiecte majore.
Pentru a putea identifica mai ușor responsabilii acestei situații, trebuie menționat că beneficiarii care depun proiectele sunt toți în subordinea Ministerului Transporturilor: la autostrăzi - Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), la căi ferate - CFR, iar la linia de metrou - Metrorex.
Tot la Ministerul Transporturilor este și Drecția Generală Organismul Intermediar Transport, care a primit prin delegare o serie de competențe, inclusiv de sembare a contractelor de finanțare, de la autoritatea de management.
Autoritatea de management pentru Programul Operațional Infrastructură Mare (AM POIM), din subordinea Ministerului Fondurilor Europene, unde ministru este Rovana Plumb, este principala instituție care gestionează fondurile europene pentru transport. Această autoritate face ghidurile solicitantului și menține relația permanentă cu Comisia Europeană privind proiectele majore și rambursările de cheltuieli din toate proiectele europene POIM.
Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, gestionat de Autoritatea de management POIM de la Ministerul Fondurilor Europene, are o alocare de 11,6 miliarde de euro, din care:
6,94 miliarde euro din Fondul de Coeziune (FC) al Uniunii Europene,
2,28 miliarde euro din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), 2,41 miliarde de euro cofinanțare națională.
Conform celei mai recente situații publicate de Ministerul Fonsurilor Europene, în februarie 2018, în cadrul POIM România a încasat de la Comisia Europeană rambursări de cheltuieli în proiecte europene în valoare totală de 858,2 milioane de euro, reprezentând o rată de absorbție de 9,11%.
Fonduri europene pentru antreprenoriat
Comisarul european Corina Crețu s-a referit și la fondurile europene pentru start-upuri, îndemnând antreprenorii romîni din sona Moldovei să se înscrie la un proiect-pilot din Regiunea Nord-Est, finanțat din Fondul European de Dezvoltare Regipnală, prin programul Operațional Comeptitiviatte (POC) 2014-2020.
„Am avut această inițiativă pentru regiunile mai puțin dezvoltate, unde proiectele cum ar fi integrarea tinerilor în mediul de afaceri, în sprijirea tineretului pentru a construi o afacere, au un loc important. Este un proiect-pilot pe care l-am inițiat în 2016 în ceea ce privește regiunile rămase în urmă - cum este Nord-Est -, cele mai sărace din România, s-au deschis deja liniile de finanțare pe competitivitate și în special pe cercetare-inovare. Vă îndemn pe toți să accesați site-ul Ministerului Fondurilor Europene, pentru că noi nu oferim direct de la Bruxelles, ci prin minister”, le-a tramsis Corina Crețu antreprenorilor din zona Moldovei. (Fonduri europene 2018: Max. 200.000 Euro pentru mici afaceri. Descarcă Ghidul și modelul de plan de afaceri)
„Au fost proiectele care s-au deulat cel mai bine în perioada anterioară. În perioada trecută am avut 100% absorbție pe domeniul startupurilor și al afaceilor deschise de tineri și de aceea am oferit Guvernului României posibilitatea extinderii programului în pentru actauala perioadă de programare” -a mai spus ea.
Banii europeni 2021-2027: ”România este o țară săracă”, argument să nu ne scadă alocarea
În viitorul buget al Uniunii Europene 2021-2027, România va putea spera că nu-i vor fi scăzuțte alocările pentru Politica de Coeziune, pentru că s-a păstrat criteriul potrivit căruia vor primi bani mai mulți statele care au produs intern brut pe locuitor mai redus. Totuși, o bilă neagră va fi pentru statele membre care au ratp de absorbție mică în actuala perioadă de programare, iar aici se afșă și România, din câte a aspus Corina Crețu:
În legătură cu viitorul buget al UE, vreau să vă asigur că eu fac tot ce pot în primul rând în negocierile cu colegii mei pentru a obține bugete consistente pentru țările rămase în urmă. E adevărat că de multe ori absorbția pe teren nu reprezintă un argument foarte puternic, pentru că în multe țări avem întârzieri, nu doar în România.
Ați văzut că Politica de Coeziune rămâne principala politică a UE, este pentru prima dată când depășește bugetul agriculturii, iar vestea bună e că putem menține această politică de coeziune, iar România cred că va avea o cotă importantă datorită faptului că am rămas la ideea produsului intern brut pe cap de locuitor și România din păcate este o țară săracă.
Pentru prima dată, tineretul are o axă care crește, în ciuda faptului că pierdem cel de-al doilea net contributor (Marea Britanie, care va ieși din UE în anul 2019 - n.r), că avem atâtea provocări ca securitatea, migrația. Programul Erasmus se dublează ca sumă, de la 15 miliarde la 30 de miliarde de euro. Va acoperi nu numai studiile superioare, ci și liceele și cei care își dau masteratul vor putea să meargă la unversități din Europa”.
În viitorul buget multianual al Uniunii Europene, 2021-2027, pentru Politica de Coeziune Comisia Europeană a propus 374 miliarde de euro, prin Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul de Coeziune și Fondul Social European.
Agentia de stiri HotNews

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.


Daniel Constantin, la DNA:
Am fost citat ca martor într-un dosar de pe vremea când eram ministru al Agriculturii
România a avut o rată de investire mare, dar calitatea s-a lăsat așteptată.
Este nevoie de un plan național de investiții
8 state UE au redus cotele de impozit pe profit.
România va putea miza tot mai puțin pe avantajul fiscalității scăzute
Ion Iliescu, la Parchetul General.
Procurorii au extins ancheta în Dosarul Revoluției. Avocat: Cine se gândea că va răspunde pentru ceva ce i s-a părut absolut corect și onest
Încă un proiect al lui Cătălin Rădulescu, adoptat tacit:
Se consideră infracțiuni de corupție doar dacă scopul a fost obținerea pentru sine de foloase exclusiv materiale
MFP intenționează modificarea Codului fiscal și a celui de procedură fiscală din toamnă
Florin Cîţu: Proiectul de lege privind Pilonul II mai conține ceva
- reintroducerea contribuţiei la angajator
Ford anunță un al doilea model la Craiova, investiții de 200 milioane Euro și 1.500 locuri de muncă noi
Bancul zilei: Ajutorul care obligă
Horoscop zilnic 23.05.2018
Cum a fost păcăli Eugen Vlad de traseiştii „ţaţa Mincă” şi Popescu
Ioan Rotundu
Klaus Iohannis, întrebare pentru Guvern:
Mai aveți bani pentru pensii și salarii până la sfârșitul anului?
Surse: Darius Vâlcov a invitat la Guvern Consiliul Investitorilor Străini și AmCham,
pentru o discuție despre Pilonul II de pensii, după criticile organizațiilor / Care a fost răspunsul acestora
Guvernul estimează că trei proiecte de autostrăzi vor fi gata în cinci ani,
în parteneriat public-privat / Printre ele, Autostrada Alexandria - Lugoj, „un proiect important”
Călin Popescu-Tăriceanu a fost achitat în dosarul în care e acuzat de mărturie mincinoasă
Decizia nu e definitivă
Doina, ia o aspirină să-ţi treacă!
Ioan Rotundu
Jurnalul de Dimineaţă

Blogul lui Rotundu
Arhivă


Ultimele articole de pe blog