Pe forumul Ministerului Educaţiei au fost afişate criteriile privind evaluarea activităţii cadrelor didactice şi a elevilor, criterii care sunt considerate de profesori prea generale. Criteriile pe baza cărora se va aprecia calitatea muncii oamenilor de la catedră, şi care în final ar putea să le mărească sau micşoreze salariile, privesc progresul făcut de elevi într-un semestru sau an şcolar, privesc de asemenea comunicarea cadrului didactic cu familiile elevilor, asigurarea şi valorizarea resurselor.
În ce priveşte evaluarea, cei din Ministerul Educaţiei au în vedere, printre altele, cuantificarea periodică a progresului şcolar individual şi susţinerea motivaţiei pentru învăţare, consemnarea cu regularitate a tuturor elementelor importante din fişa psihopedagogică individuală a fiecărui elev, în vederea monitorizării dezvoltării şcolare a acestuia.
Progresul şcolar, care ar urma să conteze în proporţie de 60% la evaluarea activităţii cadrului didactic, va fi "măsurat" ca diferenţă între media testelor finale şi iniţiale pe care le vor susţine elevii semestrial şi anual. La evaluarea activităţii oamenilor de la catedră, în proporţie de 20% vor conta şi părerea părinţilor, a elevilor şi a consiliului de administraţie al unităţii şcolare. (Doina Marcu)