Mecanismul va funcţiona după principiul Centru de consultaţii telefonice, iar pacienţii care vor apela centrul de permanenţă vor primi direct de la medici informaţii de ordin medical. Ei vor acorda asistenţa medicală în aceste centre în afara orelor de program şi vor avea un contract separat. Vor fi instruiţi şi vor utiliza în comunicarea cu pacienţii protocoale standard care vor fi realizate în perioada următoare. Centrele de permanenţă call-center vor funcţiona o perioadă în acelaşi timp cu centrele de permanenţă care funcţionează în prezent.
De săptămâna viitoare, o echipă mixtă MS-medici de familie va începe să lucreze la modificarea cadrului legislativ şi elaborarea normelor metodologice de funcţionare ale acestor noi instituţii. Reorganizarea centrelor de permanenţă va aduce beneficii atât pacienţilor, care vor avea la dispoziţie posibilitatea consultării unui medic la orice oră din zi şi din noapte, cât şi spitalelor şi serviciilor de ambulanţă, care, în acest fel, vor fi degrevate de rezolvarea unor cazuri simple, care nu sunt urgenţe ori care nu necesită tratament de specialitate. Acest sistem funcţionează eficient în ţări din Uniunea Europeană ca Anglia şi Portugalia, ţări baltice, în Suedia şi Danemarca, se arată în comunicatul ministerului. (Doina Marcu)