„Modernizarea curriculumului naţional nu se va face în pripă. Primul pas este elaborarea unui cadru de referinţă curricular, adică a unui document care va prezenta foarte clar care trebuie să fie nivelul elevului român în funcţie de fiecare ciclu de şcolarizare pe care-l traversează. Acest cadru de referinţă va fi supus dezbaterii publice deoarece pregătirea elevilor noştri este o opţiune a societăţii româneşti”, se arată în comunicatul MS.
De la minister li s-au transmis cadrelor didactice asigurări că doar după ce etapele iniţiale vor fi parcurse se va trece la faza de proiectare şi implementare a curriculumului naţional. „Etapele finale presupun elaborarea programelor cadru şi a programelor şcolare. Manualele şcolare sunt ultima parte din construcţia acestui curriculum, iar ele trebuie să urmeze programa şcolară. Vom avea alte manuale şcolare la capătul unui demers coerent şi ştiinţific”, se mai precizează în comunicat.
Multe cadre didactice privesc însă cu scepticism acest demers. „Modernizarea curicumului era necesară. Ca intenţie este un lucru bun. Însă am motive să mă îndoiesc de rezultatul final. Până acum, în învăţământ mai mult s-a stricat ce a fost bun decât s-a îndreptat ce a fost greşit”, consideră profesorul Dan Dunărinţu. Atât cadrele didactice, cât mai ales asociaţiile de părinţi, au afirmat, cu numeroase prilejuri, că schimbarea programelor şcolare, a manualelor, este una dintre nevoile învăţământului românesc. (Doina Marcu)