Şoseaua Botoşani - Suceava a intrat în istorie ca fiind locul celui mai grav accident rutier petrecut vreodată în România. Nenorocirea a avut loc în 1980, pe raza localităţii botoşănene Huţani. Statisticile reci au consemnat că un autobuz cu 83 de pasageri s-a răsturnat într-o mlaştină şi că 48 de oameni au murit, iar alţi 35 au fost răniţi. Oamenii îşi amintesc că imaginile de atunci erau apocaliptice.
Trupurile neînsufleţite ale celor morţi au fost aşezate mai întâi pe marginea bălţii, unul lângă altul. Mai apoi au fost cărate la morga spitalului orăşenesc Botoşani cu camioanele. Ultimele cadavre au fost scoase din apă abia a doua zi, când s-a reuşit recuperarea autobuzului.
Greşeală de exploatare
Teribilul accident a reliefat serioase probleme de siguranţă pentru şoferi, iar şoseaua a căpătat supranumele de drumul morţii.
Teribilul accident a reliefat serioase probleme de siguranţă pentru şoferi, iar şoseaua a căpătat supranumele de drumul morţii. Sute de alte evenimente rutiere grave au avut loc de atunci. Numai în ultimii cinci ani, pe porţiunea critică, de 16 kilometri, unde s-a răsturnat autobuzul, au avut loc 104 accidente, soldate cu 14 morţi, 29 de răniţi grav şi 122 persoane rănite uşor.
Numai în ultima luna au murit trei oameni, iar alte zeci de persoane zac prin spitale pentru recuperare. Mulţi dintre cei care tranzitează această porţiune spun că, atunci când plouă, abia reuşesc să stăpânească maşinile. O explicaţie a dat-o Liviu Mihalache, şeful Secţiei Drumuri Naţionale din Botoşani.
Acolo, în 2005-2006, s-a intervenit cu un tratament bituminos şi din cauza traficului greu şi intens, drumul s-a şlefuit şi într-adevăr, când plouă, este mare pericol.
Noi am făcut tot ce am putut. Am frezat curbele unde se produceau cele mai multe accidente, dar nu putem freza tot traseul. Au fost puse indicatoare în care este şi limită de viteză şi de 40 kilometri pe anumite porţiuni", a spus Liviu Mihalache.
Banii vin foarte greu
Lucrările pentru cei 16,23 kilometri dintre Botoşani şi Dumbrăveni (Suceava) se preconizează a fi finalizate în următorii doi ani. Fondurile, 114 milioane de lei, au fost prinse în buget, iar licitaţia a fost câştigată de firma omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, supranumit regele asfaltului".(Lavinia Preda)