Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   

Evenimente
Politică
Cultură
Învăţământ
Sănătate
Administraţie
Social
Ştiri agenţii
Horoscop
Lumea lu' Rotundu
Presa'n gura lu' Rotundu


Număr accesări
Astăzi:
18570
De la 07 Ianuarie 2003
122878637
După accidente

Conducătorii auto ar putea scăpa de drumurile la poliţie

  • 15 June 2006, 23:00
Autorităţile ar putea introduce procedura constatării amiabile în cazul producerii de accidente cu daune materiale, pentru a se evita astfel constatările făcute de poliţie, au anunţat, joi, reprezentanţii Inspectoratului General al Poliţiei (IGPR) şi ai Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA), cu ocazia unei conferinţe dedicate asigurărilor auto. „Această procedură prevede existenţa unui constat amiabil, cele două părţi implicate în accident urmând să se prezinte cu acest act la societăţile unde au fost asigurate şi acestea să se ocupe de despăgubiri, dar şi să notifice poliţia”, a spus comisarul şef Nicu Crăcea din cadrul IGPR. Potrivit reprezentanţilor pieţei de asigurări, cele două acte vor conţine menţiunile celor două părţi, care vor trebui să se prezinte la compania de asigurări, ce va stabili daunalităţile şi va notifica organele de poliţie. Numai în cazul în care există divergenţe între cele două părţi, acestea au obligaţia de a se prezenta la poliţie. Reprezentanţii CSA susţin că această măsură ar putea fi aplicată începând cel mai devreme din 2008 sau 2009, atunci când va exista o bază de date clară a asiguraţilor cu răspundere civilă obligatorie auto (RCA), dar şi norme mai exact privind cei care au provocat mai multe daune sau invers, au primit reduceri de la companiile de asigurări, datorită lipsei incidentelor rutiere. Reprezentanţii CSA şi ai poliţiei s-au întâlnit de câteva ori pentru a stabili modalităţile de aplicare acestor noi reglementări, mai ales că pentru introducerea constatului amiabil este necesară modificarea legii privind circulaţia pe drumurile publice (Legea 49/2006), dar şi a Legii 136/2005 privind asigurarea şi reasigurarea autovehiculelor. ”Este necesară o reglementare la nivelul bonusului şi malusului, precum şi la acel al bazei de date, pentru că altfel am putea ajunge în situaţia ca orice asigurat Casco să fie acoperit de RCA”, a spus Albin Biro, membru în Consiliul CSA. De asemenea, reprezentanţi pieţei asigurărilor au cerut ca posesorii auto care primesc acasă notificări privind suspendarea certificatului de înmatriculare din cauza neîncheierii unui RCA deşi au acest act să se prezinte la asigurator pentru a rezolva această situaţie, baza de date cu toţi cei care au asigurare obligatorie nefiind completă. „La ora actuală erorile în cazul bazei se cifrează la 13 la sută şi este clar că doar 20 la sută din autovehiculele autohtone nu sunt acum asigurate cu RCA”, a spus Biro. Din datele IGPR pe primele trei luni ale anului, în Bucureşti au fost înregistrate peste 42.200 de accidente soldate cu pagube materiale, fiind realizate peste 17.200 de procese verbale şi 25.000 de autorizaţii de reparaţie. Doar în 61 de cazuri s-a reţinut certificatul de înmatriculare din cauza lipsei RCA, La nivelul ţării, au fost constatate circa 74.000 de evenimente rutiere soldate cu pagube materiale, doar 328 de autovehicule neavând RCA. CSA a cerut, de asemenea, prelungirea termenului de notificare a asiguratului, în cazul în care asiguratul doreşte să schimbe compania de asigurări, de la 30 de zile la cel puţin 50 de zile şi posibilitatea ca celor care nu deţin asigurarea obligatorie să li se radieze din circulaţie autovehiculele. La ora actuală, România nu are încă o situaţie exactă cu privire la gradul de acoperire al asigurărilor, deoarece metodologia după care se calculează nu este competitivă în raport cu mărimea parcului auto naţional. „Am cerut ca raportarea să se facă după numărul de autoturisme neasigurate raportat la numărul de autovehicule implicate în accidente pe an, nu legat de numărul de autovehicule asigurate raportat la cele înmatriculate”, a explicat preşedintele CSA, Nicolae Crişan, care a spus că steguleţul verde primit de România în raportul de monitorizare din 16 mai nu este real, deoarece nu există un standard de raportare realist.

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.


Horoscop
Preoteasă primăriţă şi cărăuş viceprimar la Frumuşica
Marian MOROŞAN
Prefectul interzice vânzarea păsărilor pe timp de noapte
Se majorează valoarea alocaţiei de stat pentru creşterea copilului
Conţac şi Roman, aleşi în structuri ale Bisericii
Conţac nu va mai da „în veci”bani pentru echipa de fotbal
Asistentele îşi caută bunăstarea în spitale europene
Trei centre de sănătate mentală, înfiinţate în judeţ
Conducerea Spitalului Judeţean forţează eşalonarea datoriilor
Zilele Eminescu
Municipalitatea, înfrântă de câinii vagabonzi
Boschetar în descompunere, neidentificat
Pacienţi uituci, admonestaţi de medici
Municipalitatea trebuie să plătească apa de ploaie
Profesorii vor relua acţiunile de protest
Emil Constantinescu, audiat în dosarul Mineriadei din iunie 1990
România după 2007 - provocări şi oportunităţi
Copii vor primi alocaţie
Sindicatele din învăţământ ar putea boicota începerea noului an şcolar
Sprijin financiar pentru viticultori şi pomicultori
Consiliere pentru cei care vor să lucreze în străinătate
Senatul continuă dezbaterea Ordonanţei 'Gojdu'
Politicul nu va vrea niciodată cu adevărat independenţa Justiţiei
CSM nu trebuie să protejeze public magistraţii ineficienţi
Noul ambasador britanic refuză să comenteze cazul fregatelor
Piaţa bursieră autohtonă trece printr-o perioadă dificilă
Jurnalul de Dimineaţă

Blogul lui Rotundu
Arhivă


Ultimele articole de pe blog