Unii bătrâni aflaţi pe patul de moarte, alţii netransportabili sau cu vederea grav afectat de diabet, neavând cum să se deplaseze la Botoşani au trimis documentaţia prin rude. Numai că de la sediul din Botoşani nu s-au acceptat intermediari, funcţionarii de aici rămânând ferm pe poziţia că dacă nu vine bătrânul beneficiar de tariful social atunci automat va fi trecut cu taxare la tariful normal. .
După apariţia articolului cei din conducerea companiei au devenit mai umani, mai indulgenţi şi au dat dispoziţie ca în cazurile cu bătrânii înaintaţi învârstă sau cazuri medicale să se accepte primirea documentaţiei de la persoane intermediare cu condiţia ca acesta să aibă asupra sa buletinul de identitate al bătrânului. Din nou constatăm că decizia luată de patronii nemţi de la E.ON s-a făcut numai după prezentarea în presă a modului lor de lucru total inuman şi umilitor faţă de persoanele învârstă. .
Puteau anticipa astfel de situaţii şi da instrucţiuni funcţionarilor din teritoriu cum să procedeze pentru a nu crea motive de reclamaţii din partea abonaţilor dar n-au considerat că trebuie să-i trateze cu respect în aceiaşi măsură pe toţi abonaţii şi fără a crea discriminări pe motiv de vârstă. .
Înclinăm să credem că toată situaţia aceasta neplăcută a fost generată tot de gândirea angajaţilor români, de plăcerea lor sadică şi birocratică de a umili omul de rând şi că ea nu caracterizează modul de lucru al patronilor nemţi. .
Adrian Marcu