Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   

Editorial
Horoscop
Umor
Gastronomie
Comentarii
Remember
Lumea lu' Rotundu
Presa'n gura lu' Rotundu


Număr accesări
Astăzi:
16610
De la 07 Ianuarie 2003
122902259
Editorial

Tupeu de funcţionar public

  • 18 August 2013, 23:00
În cursul zilei de ieri s-a consumat un episod extrem de ruşinos pentru un funcţionar public plătit din banii contribuabilului. Iar dacă mai adăugăm şi mentalitatea retrogradă de care cei implicaţi au dat dovadă, conturăm o imagine tristă a ceea ce înseamnă adevărata democraţie. Ştiu că funcţionarii publici formaţi profesional înainte de 1989 sunt robii unui mecanism social care le-a marcat activitatea profesională pentru toată viaţa.
Mai ştiu că ei sunt programaţi să gândească stric în limita hârtiei din faţă şi nu într-un context mai larg, care să ofere asupra problemei în dispută o rezolvare eficientă şi rapidă. Însă constat că uimire că generaţia nouă de funcţionari, care a început să se hrănească şi să trăiască pe seama banului public după 1989, în loc să-şi modernizeze stilul şi metodele de muncă, să dea dovadă de transparenţă şi progresism în gândire, a adoptat, până la nivel de tic, concepţia de viaţă a funcţionarului de tip vechi.
Cu aceiaşi uimire am observat c㠄atitudinea tovărăşească de sprijinire a şefului” funcţionează la fel ca pe vremea PCR-ului, iar când loveşti într-un funcţionar public ce nu-şi face datoria funcţionează din plin principiul „cetei de piţigoi” care, când dai în unul ţipă doi.
Aşa cum spuneam, în cursul amiezei de ieri s-a prezentat la redacţia noastră un angajat al Centrului Judeţean de Asistenţă Socială Botoşani, un subaltern al controversatei directoare Ioanovici, înarmat cu o adresă gen drept la replică. M-am uitat la tânăra în cauză şi am întrebat-o cum de a putut veni cu o asemenea solicitare, când numele ei sau a vreunui alt angajat n-a figurat în materialele publicate de noi.
N-am primit un răspuns inteligent. Era şi normal, de vreme ce salariata în cauză nu ştia altceva decât să îndeplinească ordinul primit. Mai grav, am constatat că respectiva funcţionară pe banul public habar n-avea de condiţiile publicării unui drept la replică şi de prevederile Legii 544 privind accesul la informaţiile publice, informaţii obligatorii de cunoscut de către orice funcţionar public, indiferent de funcţie.
Cât despre modul în care se navighează pe Internet, cum îşi poate exercita dreptul constituţional la opinie un cititor al presei electronice, cine gestionează aceste informaţii şi care sunt regulile de aur, unanim acceptate în întreaga lume, atunci când navighezi pe Internet, n-am avut partener de dialog. Distinsa tânără şi-a luat documentul şi-a plecat îmbufnată, nerealizând că venind într-o redacţie putea fi fotografiată, înregistrat dialogul său lipsit de logică şi totul făcut public.
Mi-a fost milă de tinereţea sa, dar în acelaşi timp şi revoltat de ignoranţa demonstrată în a cunoaşte cele mai simple reguli ale comunicării. N-a durat o oră de când respectiva a părăsit sediul redacţiei, că am fost solicitat la telefon de un alt angajat al Centrului Judeţean de Asistenţă Socială Botoşani. De obicei nu răspund la telefon persoanelor care nu se recomandă, din motive lesne de înţeles. Ieri am făcut o excepţie, intuind că respectiva persoană, ce-a sunat la redacţie sub anonimat, ar avea legătură cu mult discutatul drept la replică.
Nu m-am înşelat. Funcţionara publică a început să-şi debiteze lecţia de „întrajutorare tovărăşească a şefei”, dovadă că a fost pe vremea PCR-ului o elevă conştiincioasă şi silitoare. I-am închis telefonul, neavând chef de polemică pe banul public.
Pentru că, sunat fiind de angajata anonimă de la telefonul CJAS, ea n-a conştientizat că aduce o cheltuială nejustificată din banul public, fiindu-i probabil în obişnuinţa zilnică de a suna pe banii contribuabililor. Să mai adaug faptul că cealaltă funcţionară, ce-a venit la redacţie pentru o problemă personală, a făcut-o în timpul programului de lucru şi tot pe banii contribuabililor.
Nesimţirea celor două funcţionare de a cheltui banul public în interesul unor probleme personale rezidă în faptul că niciodată organele de control abilitate n-au făcut ordine în acest sistem de cheltuieli. De exemplu, în perioada cât a fost primar, Egner a vorbit la telefon şi de 30 milioane lei lunar. Nimeni încă n-a solicitat desfăşurătorul convorbirilor pentru a afla câţi bani s-au cheltuit pe telefoane cu probleme de ordin privat.
La Comentariul comentariilor ce vor urma voi explica şi alte abuzuri ale funcţionarilor publici făcute pe banii contribuabililor, ei considerând că ciupind din veniturile unităţii unde lucrează, nu face decât să fure statul. Ori statul actual nu mai este acelaşi din vremea PCR-ului, când toţi eram producători, proprietari şi beneficiari pe nimic.
Acest tupeu ce-l manifestă actualii funcţionari publici ar trebui stopat. Stopat prin a fi traşi la răspundere pentru tot ceia ce fac în interes privat în timpul programului de lucru. Sper că după alegerile din 28 noiembrie, preşedintele Consiliului Judeţean Botoşani, Constantin Conţac, apreciat de toată lumea ca un om drept, şi care este familiarizat cu ce face şi ce nu face directoarea Ioanovici, să ia măsurile cuvenite.
JD 25.11.2004

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.


Horoscop
Cu Mutu… în lumea fotbalului
Păunescu nu poate fi asemuit cu Eminescu
Tochitura de la Talida
Misterul celor două sinucideri ale angajaţilor poştei din Dorohoi
Jurnalul de Dimineaţă

Blogul lui Rotundu
Arhivă


Ultimele articole de pe blog