Inspectoratul Şcolar Judeţean provoacă toţi elevii din unităţile de învăţământ botoşănene să participe la concursul de proiecte de siguranţă rutieră. Scopul competiţiei este formarea comportamentului rutier responsabil pe baza cunoaşterii şi respectării regulilor de circulaţie pentru prevenirea producerii accidentelor de circulaţie în rândul populaţiei şcolare. Concursul este destinat tuturor elevilor pe trei categorii de vârstă, respectiv elevi de ciclul primar, gimnazial şi liceal. La faza naţională vor participa proiectele câştigătoare la nivel de judeţ, pe aceste categorii de vârstă. Echipajul va fi format din cel mult zece elevi şi un cadru didactic. Elevii din ciclul primar vor trebui să realizeze un pliant destinat părinţilor, bunicilor şi adulţilor cu fotografii cu activităţi realizate pentru realizarea unui stil sănătos de viaţă prin educaţie rutieră. Ei mai pot realiza un pliant cu semne de circulaţie rutieră a căror mesaj neconvenţional să aibă impact asupra comportamentului rutier responsabil al elevilor şi a altor participanţi la trafic. Elevii de gimnaziu, care vor să se înscrie în competiţie, au de realizat un proiect de amenajare a spaţiilor rutiere adiacente unităţilor de învăţământ pentru reducerea accidentelor rutiere în zona şcolilor, ţinând cont de principiul autonomiei şi mobilităţii sigure pentru copii. Ultima grupă de vârstă, respectiv elevii de liceu trebuie să realizeze un proiect de stimulare a implicării comunităţii pentru creşterea siguranţei rutiere şi a autonomiei şi mobilităţii sigure pentru copii, adolescenţi, dar şi pentru pietoni sau persoane în vârstă şi în susţinerea educaţiei rutiere continue a populaţiei. După cum susţine purtătorul de cuvânt al IŞJ Botoşani, Aurelia Simion
Faza judeţeană a concursului se va desfăşura până la 1 iunie, iar faza naţională se va desfăşura în luna iulie. Concursul urmăreşte dezvoltarea abilităţilor cognitive, participative, de cooperare şi relaţionale, implicarea socială a tinerei generaţii în asigurarea siguranţei rutiere în modalităţi şi contexte diferite, precum şi implicarea elevilor în activităţi de responsabilizare a comunităţii în domeniul siguranţei rutiere. (Margarea NICHIFOR)