Oamenii se întreabă până la ce nivel mai pot creşte aceste dobânzi şi comisioane, şi cine îi poate apăra în faţa acestei atitudini pe care o au reprezentanţii băncilor. În una dintre reclamaţii, o femeie se plânge că în doi ani rata i-a crescut de şase ori faţă de cât era iniţial. Sunt neaşteptat de multe reclamaţii într-o perioadă atât de scurtă. Banc Post, Alpha Bank şi Citi Financial sunt bănci care se regăsesc în reclamaţiile venite în ultimele zile la oficiu. Patru reclamaţii fac referire la Banc Post. Reclamaţiile au fost transmise la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor pentru că trebuie luată legătura cu conducerile acestor instituţii bancare, care îşi au sediile în capitală, a declarat Mihai Ţurcanu, şeful OPC Botoşani.
Reclamaţia care le-a atras în mod deosebit atenţia inspectorilor botoşăneni de la OPC este cea a femeii care s-a plâns că rata i-a crescut de şase ori ca valoare în ultimii doi ani. Femeia a venit cu dovezi în acest sens, arătând că şi comisionul de administrare a crescut, de la 332 lei la 458 lei. Dacă în cazul primelor două bănci nominalizate de şeful OPC ca regăsindu-se în reclamaţiile consumatorilor, se face referire la abateri ce ţin de creşterea dobânzilor sau a comisioanelor, în cazul reclamaţiei adresate băncii Citi Financial botoşăneanul se plânge de modul în care este redactat contractul, de faptul că îi este imposibil să îl citească din cauza caracterelor extrem de mici.
Botoşănenii care şi-au depus reclamaţiile la OPC nu au acum decât de aşteptat rezolvările pe care le vor găsi reprezentanţii ANPC. Şeful OPC Botoşani se aşteaptă însă la noi reclamaţii la adresa băncilor. (Doina Marcu)