Evaluarea cadrului didactic se realizează anual, după încheierea anului şcolar, în două etape. Mai întâi se completează fişa de evaluare de către cadrul didactic respectiv (autoevaluare), de către şeful direct (evaluarea colegială, după caz, a responsabilului de comisie metodică, şefului de catedră, directorului adjunct etc.) şi de către conducătorul unităţii.
Apoi urmează interviul de evaluare, în faţa consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, în care se va completa fişa finală de evaluare, prin medierea diferenţelor existente între cele 3 aprecieri. Pe baza dovezilor prezentate se va stabili calificativul final. În privinţa evaluării cadrelor didactice au fost numeroase discuţii în ultimul an.
Proiectul Legii Educaţiei a adus în discuţie evaluarea corpului profesoral şi de către elevi, părinţi, reprezentanţi ai comunităţii, lucru care a stârnit indignarea cadrelor didactice. Este inacceptabil ca activitatea corpului profesoral sa fie evaluată de elevi, părinţi şi comunitate. Implicarea elevilor, părinţilor şi a comunităţii subminează autoritatea instituţiei de învăţământ şi a cadrului didactic şi este discriminatorie aplicarea acestui tip de criterii numai în învăţământ şi nu în tot sectorul bugetar, este părerea unui cadru didactic botoşănean. (Doina Marcu)