Instanțele de judecată au ținut cont de prevederile legale, solicitând, în unele cazuri, și calculele care au stat la baza facturării părților comune din respectivele imbobile. După 5, 6 sau chiar 7 termene de judecată, magistrații s-au pronunțat pentru plata energiei termice din spațiile comune, de către proprietarii care au centrale proprii.
Alți trei clienți ai Modern Calor, care și-au montat centrale individuale și au considerat că normele privind părțile comune nu se mai aplică în situația lor, au dat în judecată operatorul de termoficare. Și în aceste cazuri instanțele judecătorești au fost de partea societății de termoficare, respingând dosarele deponenților.
În total, în acest an, societatea furnizoare de agent termic a emis 3.600 de de invitații la a datoriilor provenind atât din partea consumatorilor direcți, cât și a celor debranșați de la rețea. Mulți dintre debitori au găsit, alături de consilierii financiari ai societății, o soluție de rezolvare a impasului. Aceștia au ales calea concilierii și a eșalonării datoriilor către Modern Calor, astfel încât, la această dată, sunt 622 de acțiuni pe rol.
Reprezentanții Modern Calor sfătuiesc clienții societății, fie că sunt racordați la rețea, fie că locuiesc în imobile în care se furnizează încălzire și apă caldă, să nu amâne plata facturilor și să evite astfel penalitățile și alte costuri suplimentare, constând în cheltuieli de judecată și de executare silită, precum și în timp consumat pentru derularea acțiunilor judecătorești.