Deşi cadrele didactice au scăpat în acest an de titularizarea de care se temeau, la nivel de şcoală, repartizarea posturilor după concurs nu a fost pe măsura aşteptărilor celor care au obţinut şi cele mai bune rezultate.
Repartizarea s-a făcut pe centre şi, în aceste condiţii, unele cadre didactice au fost nedreptăţile. Astfel, au fost profesori cu note mai mari care au rămas fără catedră, în timp ce în alte centre au obţinut posturi, la aceeaşi specialitate, cadre didactice cu note mai mici la concursul de titularizare.
Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar spun însă că această situaţie va fi probabil îndreptată la anul, deoarece carenţele din metodologie nu puteau fi îndreptate în perioada scurtă până la examen.
Vom propune ca pentru la anul să nu mai existe astfel de carenţe. Au fost cadre didactice care nu s-au putut titulariza într-un centru, în timp ce la aceeaşi specializare, în alt centru, alte cadre didactice s-au titularizat cu note de şapte sau opt, a declarat Mihaela Huncă (foto), inspector şcolar general.
Prima şedinţă de repartizare pe post a cadrelor didactice care au luat peste nota şapte la concursul de titularizare din acest an a avut loc la începutul acestei săptămâni şi s-a finalizat cu 185 de posturi rămase neocupate.
Ieri a avut loc o altă şedinţă de repartizare pe posturi a cadrelor didactice, posturile fiind de suplinitori. Au participat atât cadrele didactice care au obţinut peste nota 7 la titularizare dar fie nu au mai primit post, fie l-au refuzat, cât şi cadrele didactice cu note între 5 şi 7 la concursul de titularizare din acest an.
Şedinţele pentru posturi au fost organizate în 16 centre, iar la final s-a centralizat şi au însumat încă 190 de posturi acceptate de profesori, educatori sau învăţători. 166 de posturi au rămas neocupate şi în urma acestei a doua etape de repartizare. (Doina Marcu)