Reprezentanţilor Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) le-a parvenit o adresă din partea lui Alexandru Mironov, reprezentat al Comisiei Naţionale a României (CNR) pentru Unesco. Acestora le-au fost prezentate idei vizând şcoala modernă, tehnologiile de educaţie pe care lumea şcolii le testează în absolut toate ţările lumii. Pe lângă acţiunile de cablare pentru televiziune a şcolilor, revistele de care profesorul şi elevul are nevoie şi cărţile copilăriei, au fost expuse şi alte modalităţi de comunicare între şcoală şi societate. Adrian Lăcătuş, inspector şcolar general adjunct din cadrul IŞJ, susţine că printre noile idei de şcoală modernă se numără şi postul de radio al comunei la care, din interiorul şcolii, cadrele didactice şi elevii fac emisiuni în folosul localităţii, de informare, de distracţie, dar şi de învăţare. Costurile nu sunt ridicare, un radio emiţător putând ajunge la echivalentul în lei a 600 -700 de dolari. "Taberele de ştiinţă, un alt concept, au fost deja experimentate de CNR. În cursul anului trecut au fost organizate şapte tabere în mediul sătesc la nivel naţional. Pentru acest gen de tabără IŞJ trebuie să colaboreze cu universităţi din judeţele apropiate pentru aceste "şcoli de vacanţă", fiind o modalitate de atragere a elevilor din mediul rural pentru a urma cursurile unor universităţi", a spus Adrian Lăcătuş. România este membră a Unesco din anul 1956, fiind acum una din cele 192 de ţări care fac parte din "familia" Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru Educaţie, Ştiinţă Cultură. (Petronela MELENCIUC)