Ca un fenomen local, care se pare că nu va putea fi rezolvat prea uşor, s-a constatat prezenţa, în continuare, a căruţelor pe DE 58. În pofida prevederilor legale, a amenzilor şi avertismentelor date, căruţaşii continuă să facă legea pe drumul european, mai ales de la intrarea în Frumuşica şi până la ieşirea din Copălău. Pe de o parte, există indisciplina căruţaşilor, mulţi dintre ei circulând în stare de ebrietate. Pe de alta, faptul că, pe multe porţiuni ale şoselei nu există căi de acces paralele sau drumuri ocolitoare.
Mai mult, trebuie luat în calcul şi faptul că în zonă circulă aproape jumătate din numărul total de căruţe înregistrat în judeţul Botoşani. Numai în Frumuşica există, conform evidenţelor, 694 de căruţe, în Copălău circulă 413 atelaje, în Coşula apar în scripte 196 de vehicule cu tracţiune animală, iar în oraşul Flămânzi sunt utilizate peste 1.100 de faetoane. Nimeni nu poate furniza, la ora actuală, răspunsul la întrebarea: pe unde să circule aceste sute de căruţe, mai ales joia, sâmbăta şi duminica, adică în zilele de târg?
Noi am demarat o acţiune de conştientizare a conducătorilor de atelaje privind riscurile la care se expun în cazul eventualelor evenimente rutiere. În urma unor posibile accidente provocate din vina lor, căruţaşii pot fi obligaţi să plătească contravaloarea maşinilor avariate, care sunt foarte scumpe, asta în afara pagubelor proprii sau a suferinţelor fizice. Am prezentat, în diverse ocazii, cazul celor doi soţi din Flămânzi care, în anul 2006, încercând să traverseze noaptea drumul european, în apropierea Grupul Şcolar "Nicolae Bălcescu", au fost surprinşi de o maşină. Cei doi au decedat iar pagubele provocate conducătorului auto, estimate în instanţă la 380 milioane lei vechi, vor fi achitate de moştenitori. În cazuri de genul acesta, societăţile de asigurări sunt neiertătoare cu cei din vina cărora a fost provocat accidentul sau cu rudele lor, ne-a spus inspectorul Marcel Şchiopu.
La rândul său, primarul Constantin Pitorac a prezentat pe o hartă a oraşului Flămânzi situaţia existentă în zonă, propunând ca primă măsură indicarea unor locuri prin care căruţele vor putea traversa DE58 sau prin care acestea ar putea circula. Consiliile locale trebuie să stabilească cu mare atenţie locurile prin care căruţaşii pot circula sau pe unde pot traversa şoseaua. În cazurile acestea, căruţaşii trebuie să meargă cu mare atenţie, să poarte însemnele distincte iar căruţele să fie dotate corespunzător, a declarat primarul Pitorac.
Deşi intenţiile sunt bune, până la rezolvarea situaţiei va mai trece, probabil, ceva timp, principala problemă continuând să fie reprezentată, după cum am mai amintit, de lipsa generală a unor căi de circulaţie alternative, care să degreveze drumul european de circulaţia vehiculelor cu tracţiune animală. (B.P.F.)