Iata mesajul lui Calin
"Am firma cu cont la BRD de 4 ani, de fiecare data cind operam la alta agentie din orasul in care am sediul am avut mici probleme care trebuiau rezolvate cu faxuri intre agentia unde am deschis contul si agentia unde ma aflam in acel moment
. Dar marea surpriza a fost cind am operat in Bucuresti. Ca sa acopar niste cecuri emise de mine am depus bani in cont si am aflat cu stupoare ca ma costa comision de 0,7 % la depunere - eu fiind patron si unic administrator al firmei si al contului. In total am platit aproape 2 milioane lei, ca sa aflu in agentia unde am deschis contul ca nu trebuia sa platesc eu fiind administrator si proprietar, ca de ce nu au cerut cei din Bucuresti fax cu semnaturile autorizate. Intelegeam daca un operator de la chiseu nu stia, dar am fost la doua agentii din Bucuresti si am operat depus de cel putin 4 ori si de fiecare data : comision 0,7% ca am cont in alta localitate. Intors acasa am vrut sa imi inchid contul la BRD dar prins cu treburi nu am facut-o
. Hiper surpriza a venit din nou intors cu lucrari in Bucuresti cand am fost la BRD sa scot bani pentru cheltuieli curente necesare derularii contractului din Bucuresti (mincare pentru angajati, etc). Am dorit sa scot 2.000RON si d-na de la ghiseu imi zice ca pentru "suma asta mare" (probabil mai mica ca si salariul ei) mai trebuie (pe linga BI si stapila) inca un act: pasaport sau carnet de conducere. O intreb pe doamna de la ghiseu daca am nimerit in satul cu timpi?i sau sunt luat la misto cand imi cere in Bucuresti pasaport. Neavind incotro ma caut dupa carnet de conducere, si iar supriza cind sa faca operatiunea de scoatere a banilor imi spune ca nu se poate agentia mea e din alt oras. Pe scurt nu pot scoate banii firmei mele de la banca (bani nu sunt din credit sau alta forma de creditare). Culmea ca ma intreaba ce vreau sa fac cu banii, sa fac ordin de plata daca am plati de facut. Cei f_te pe grija ce fac cu banii mei?. Erau in stare sa ma lase sa mor de foame in Bucuresti, cu bani in banca. Gunoaiele naibii. Ca noroc ca mai trebuia sa fac incasari din lucrari in Bucuresti si am cerut sa imi faca si cash ca altfel umblu pe la rude cu bani de imprumut, sau fac atostopul spre casa 600km ca sa scot bani mei.
Am sa inchid contul la BRD si voi stipula in contractele mele cu clientii sau furnizorii ca din cauza practicilor si comisioanelor aberante practicate de BRD nu accept plati din si catre conturi BRD decit cu majorari sau reduceri de 10 din valoarea contractului.
As dorii sa ma asociez cu orcine da in judecata BRD ca ii facem sa plateasca si ei nervii si pagubele care ni-i le produc.
Imi pun si contabila sa caute toate comisioanele abuzive ca sa pot sa le cer daune si dobinzi."
Acest tip de reactie ar trebui sa fie folosit de cat mai multi consumatori romani, si anume boicotul companiilor care le incalca drepturile si care uita ca au in fata lor niste clienti si nu infractori sau persoane bune doar de jecmanit.
De asemenea eu cred ca in asemenea situatii, trebuie sa sesizati in scris conducerea bancilor, ANPC si sa faceti publice aceste abuzuri, si binenteles sa va adresati Justitiei sa cereti sa vi se plateasca daune. Totusi, simpla reactie de a refuza sa mai fiti clientii unor asemenea companii care v-au inselat asteptarile, cred ca este o oportunitate prin care, vom invedera acestor banci faptul ca ori ne respecta drepturile pe care le avem ori, pot sa vanda oricui le inghite asemenea abuzuri, ca sa inteleaga ca nu mai merge asa, oricum, si mai ales faptul ca, romanii incep sa le refuze serviciile daca acestea nu sunt insotite de respect si de tratarea lor ca niste clienti.
Pentru comentarii sau sugestii pe tema acestui material , ori daca ati trecut prin situatii similare si credeti ca ele trebuie cunoscute si reclamate autoritatilor si Justitiei, va invit sa imi scrieti la adresa [email protected]