Lipsa informaţiilor în legătură cu preţul serviciului de telefonie mobilă, neprecizarea taxelor suplimentare ce trebuie achitate, înscrierea automată pentru o comandă nesolicitată, publicitatea înşelătoare sau trimiterea consumatorului de pe o pagină web pe alta, fără informaţii clare privind furnizorul serviciului pentru care consumatorul optează, reprezintă principalele abateri constatate de autorităţi în timpul acestui control. Botoşănenii nu au semnalat deocamdată astfel de situaţii la Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor, dar în ţară au apărut sesizări în care sunt înscrise nemulţumiri de această natură.
În comunicatul transmis de ANPC se arată că din 39 de site-uri verificate, la 37 au fost identificate probleme de informare a consumatorilor. O acţiune de acest gen s-a desfăşurat cu aproximativ o lună în urmă în toate statele membre ale Uniunii Europene. Peste 500 de astfel de site-uri europene au fost verificate, 80% fiind cu probleme de informare a consumatorilor, pentru a-i induce pe aceştia în eroare.
Multe dintre site-uri se adresează copiilor, prin personaje cunoscute de desene animate, care invită la cumpărarea de tonuri de apel. (Ana Brădişteanu)