La finele anului, după un riguros bilanţ al activităţii, conducerea Autorităţii de Sănătate Publică (ASP) Botoşani declară că are o singură nerealizare. Şeful sănătăţii botoşănene este nemulţumit de faptul că nu a reuşit să schimbe comportamentul şi atitudinea personalului din unităţile medicale faţă de pacient.
Din acest motiv îşi propune ca în anul imediat următor să lucreze la mentalitatea personalului din sistemul de sănătate botoşănean. "Ca şi nerealizări aş trece pe primul plan, dar un lucru pe care îl propun să îl rezolv în anul viitor, care nu necesită nici un fel de resursă financiară este atitudinea şi modul de comportate a personalului din unităţile sanitare cu paturi şi nu numai, modul în care angajaţii sistemului sanitar ştiu să se comporte cu pacienţii", a declarat Gabriel Oprişanu, directorul Autorităţii de Sănătate Publică Botoşani.
Acesta susţine că degeaba se investesc sume colosale în sănătate, dacă personalul nu ştie să îşi revizuiască atitudinea faţă de bolnav şi modul de a trata pacienţii. Personalul medical trebuie dea dovadă de respect şi compasiune faţă de bolnavul care vine la medic pentru a primi un ajutor. "Deşi poate şi aici s-au făcut câţiva paşi nu consider că am ajuns la un nivel la care eu personal să fiu mulţumit", a declarat directorul ASP, Gabriel Oprişanu.
Acesta a adăugat că în cursul anului nu s-a pus problema desfacerii contractului de muncă la personalul medical din cauza abaterilor disciplinare. Însă s-au dat sancţiuni pentru personalul care a fost găsit în stare de ebrietate la locul de muncă, sau a fost prins spălându-şi rufele de acasă la spălătoria spitalului. Investiţia pe care vrea să o facă directorul ASP în angajaţii sistemului sanitar nu presupune fonduri. "Discuţia cu angajaţii sistemului sanitar pe care o voi avea începând cu anul 2008 va viza exact aceste aspecte. Pentru că este extrem de uşor să cheltui bani şi să investeşti, dar dacă nu oferi şi o atenţie din partea personalului către pacienţi, degeaba au fost atâţia bani investiţi", a adăugat Gabriel Oprişanu.
Tot ceea ce doresc pacienţii când intră într-o unitate spitalicească este să fie luaţi în seamă de personalul medical şi să nu fie lăsaţi să aştepte. Având în vedere acest lucru, Orişanu doreşte ca pe viitor atitudinea personalului medical să fie promptă faţă de bolnavii care aşteaptă pe holuri. (Margareta NICHIFOR)