Directorul Şcolii nr. 13 din Botoşani, Cornel Strujan, membru în biroul municipal al PD-L a ţinut să facă o seamă de referiri la multiplele experienţe ce au fost puse în practică în învăţământ din 89 şi până în prezent. Pedelistul botoşănean susţine că toate măsurile din învăţământ se axează pe forme, adică organizare, fără a se aborda concret şi conţinutul acestora. Foarte dureros este că se face puţină educaţie din cauza programului supraîncărcat. Toată lumea se plânge de timpul puţin care îi mai rămâne copilului pentru a-şi petrece copilăria, de faptul că sunt nevoiţi să facă tot felul de pregătiri la sume destul de piperate şi după aceea statul îşi pune problema dacă aceste cadre didactice plătesc sau nu impozite, a declarat Cornel Strujan.
Acesta ţine să atragă atenţia că ar trebui să se pună mai mult accent pe practică şi mai puţin pe vorbe. Nu cred că trebuie verificată capacitatea copiilor de a reţine. Ies aşa zişi specialişti din şcoli de specialitate şi nu cunosc nimic despre ce înseamnă viaţa practică. Nu încearcă nimeni să vadă cât la sută îi trebuie copilului informaţie şi cât îi trebuie pentru formarea deprinderii. Copilul nu trebuie să ştie să spună cum se face, ci să facă, susţine directorul unităţii şcolare botoşănene.
Cadrul didactic este de părere că testele unice nu sunt o măsură bună pentru elevii români. Fiindcă prin testele cu subiect unic, copiii sunt învăţaţi să simuleze, să fie duplicitari, să fure. Ar fi fost foarte bună această măsură de a da teste unice dar nu în România. Pentru că cei care administrează au şi ei bubele lor şi sigur vor fi oricând predispuşi să lase copii să copie ca să spună că au făcut treabă bună, a mai adăugat Cornel Strujan. Pe de altă parte, directorul Strujan a ajuns la concluzia că atunci când iese un român în afară nu e acuzat că nu are cultură sau că nu ştie unde e capitala Bangladesh, ci că nu respectă valori ca demnitatea, onoarea, obligaţia de a-şi îndeplini o sarcină. (Eliza Sofian)