„În această lună ar fi trebuit să se acorde consultaţii după programare telefonică. Dar până acum au sunat doar două persoane să se programeze la consultaţii. Toţi vin şi spun că au urgenţe”, a declarat asistenta de la un cabinet de medicină de familie din Botoşani. În ce-i priveşte pe asiguraţii de sănătate, aceştia consideră că este mai comod să nu apeleze la această procedură.
„Dacă astăzi am nevoie de consultaţie, cum să telefonez că o să vin mâine, fiecare îşi cunoaşte problemele lui. Şi cum ştie medicul câţi pacienţi poate consulta într-o zi? Că eu intru şi stau 3-4 minute şi aţii stau 15-20 minute. Chiar dacă este programat, tot intră persoane care nu ştiu de niciun rând, cunoştinţe ale medicului sau ale asistentei. Şi ăştia care nu stau niciodată la rând, când intră în cabinet nu mai ies decât peste jumătate de oră. Rişti şi dacă eşti programat să nu intri”, spune Maria Butuc, una dintre persoanele care aştepta ieri să intre la consultaţie la medicul său de familie. Potrivit noilor reglementări, ale contractelor ce se încheie anul acesta cu Casa de Asigurări de Sănătate, timpul mediu pentru o consultaţie este de 15 minute. (Doina Marcu)