Demn de remarcat este faptul că DJ 208 C a fost construit în perioada anilor 1970 – 1980, nefiind proiectat pentru a suporta autovehicule a căror masă depăşeşte 9 tone/ osie. Ulterior au fost realizate doar lucrări de întreţinere a drumului, care nu au mărit capacitatea portantă a acestuia, iar deplasarea autoutilitarelor cu mase cuprinse între 40 – 50 tone a condus la degradarea părţii carosabile şi afectarea locuinţelor amplasate în vecinătatea căii de rulare. În ultimii ani, DJ 208 C a fost modernizat între poziţiile kilometrice 2 + 000 şi 10 + 000, fără a se mări capacitatea acestuia de a suporta rulajul maşinilor de mare tonaj. Fluctuaţia permanentă a autovehiculelor de mare tonaj autorizate sau neautorizate au făcut ca începând cu jumătatea anului 2008 segmentul de drum judeţean cuprins între localităţile Vorona Nouă şi Vorona Mare să devină aproape impracticabil iar vibraţiile produse de către aceste autovehicule de transport greu au dus la deteriorarea construcţiilor de locuinţe din vecinătatea drumului, atrăgând totodată nemulţumiri.
Prin Dispoziţia nr. 234 din 23.09.2008 a preşedintelui Consiliului Judeţean Botoşani s-a dispus numirea unei comisii de verificare a sesizărilor referitoare la starea de degradare a drumului susmenţionat, comisie care a propus unele măsuri menite să conducă la limitarea accesului autovehiculelor de mare tonaj şi executarea unor lucrări de întreţinere. În acest context, Serviciul Poliţiei Rutiere Botoşani a acordat avizul pentru instituirea restricţiilor de tonaj, la 16 tone, având în vedere că ruta ocolitoare stabilită iniţial, respectiv Joldeşti – Sarafineşti – Huţani, nu a fost aprobată de către Consiliile Locale ale comunelor Vorona, Corni şi Vlădeni.
Cadrele serviciului, împreună cu lucrători specializaţi a D.J.D.P. Botoşani (care au în dotare un autolaborator de determinare a masei pe osie) au acţionat zilnic pe tronsonul de drum susmenţionat, fiind aplicate 42 de sancţiuni contravenţionale pentru încălcarea prevederilor O.G. nr.43/ 1997, republicată şi 11 sancţiuni pentru nerespectarea dispoziţiilor H.G. 1373/2008. În cadrul şedinţei desfăşurată la Consiliul Judeţean la data de 22.01.2009, la care au participat firmele din domeniile conexe activităţii de transport, au fost prelucrate şi dezbătute prevederile H.G. 1373/2008 privind reglementarea furnizării şi transportului rutier de bunuri divizibile pe drumurile publice din România şi ale O.G. nr.43/1997, republicată, privind regimul drumurilor. La şedinţa din 11.03.2009, desfăşurată la sediul Consiliului Judeţean Botoşani, conducerea Consiliului a dispus înlocuirea indicatoarelor „accesul interzis vehiculelor cu masa mai mare de 16 tone” cu indicatoare „acces interzis vehiculelor cu masa mai mare de 8 tone/osie” şi instalarea indicatoarelor de interzicere a vehiculelor cu masa mai mare de 7,5 tone pe timpul nopţii, iar poliţia rutieră a avizat amplasarea acestor mijloace de semnalizare, activitatea fiind finalizată.
Şi în condiţiile semnalizării rutiere mai sus menţionate, autovehiculele care deţin autorizaţie specială de transport, conform tarifelor aprobate de Consiliul Judeţean Botoşani, în baza O.G. 43/1997, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pot circula în continuare pe traseul DJ 208 C (pe timp de zi), pentru care au plătit taxele, legislaţia fiind permisivă. „Începând cu data de 02.04.2009, în baza unui plan comun de acţiune între I.P.J. Botoşani şi I.J.J. Botoşani, lucrători de poliţie rutieră, ordine şi siguranţă publică şi efective de jandarmi acţionează pe trei schimburi pentru controlul respectării normele rutiere care reglementează circulaţia acestor categorii de transporturi, cu precizarea că autovehiculele care depăşesc masa mai mare de 8 tone/osie dar care au autorizaţie emisă de organele competente pentru tonajul pentru care este autorizat, pot circula pe acest traseu în condiţiile descrise mai sus”, a declarat purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Botoşani, Manuela Ieremie. (Eliza Sofian)