“Domnul preşedinte Nica şi-a anunţat obiectivele, şi printre acestea se numără controale tematice care ţin de: sistemul bancar, creditele de consum, IT, telefonie, televiziune, internet, oferte pachete turistice, jucării”, a declarat unul dintre comisarii Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Botoşani.
De asemenea, de la nivel central li s-a transmis că în tematica de control figurează şi demararea unor verificări pe componente auto contrafăcute, aceste verificări urmând să se facă în colaborare cu alte instituţii, respectiv Vama, Inspectoratul General al Poliţiei.
La Botoşani, printre cele mai reclamate servicii sunt cele de telefonie mobilă. “La telefonie mobilă am avut şi avem sesizări, legate de contracte, de faptul că li se pun consumatorilor diferite piedici atunci când vor să pună capăt unui contract”, a declarat Alexandru Zarug, comisarul şef al Oficiului Judeţean pentru protecţia
Consumatorilor Botoşani. Printre priorităţile anunţate de la nivel central se numără şi iniţierea unui proiect legislativ pentru rezolvarea unor conflicte pe cale amiabilă între consumator şi agent economic. “Rezolvarea pe cale amiabilă ar putea duce la o conştientizare a neregulilor făcute şi nerepetarea lor, astfel încât să ducă la o mai bună respectare a drepturilor cetăţenilor şi la o relaţie corectă consumator-furnizor”, se justifică în comunicatul trimis de ANPC.
Comisarii de la nivel de judeţ şi mai ales şeful lor, vor avea parte de o supermonitorizare, după ce va fi înfiinţat Mb>“un corp de inspectori generali la nivel naţional ce va controla activitatea comisarilor din teritoriu şi a agenţilor economici mari”. (Doina Marcu)