NOVAOPTIC IŞI APĂRĂ REPUTAŢIA ŞI VALORILE
Stimate Domnule Rotundu,
Constatând că publicaţia pe care o conduceţi a inserat integral, în 2 numere, punctul de vedere al Domnului Codău Costel, sub titluri care dovedesc fără echivoc poziţionarea de partea domniei sale, fără o minimă cercetare a realităţii, vă solicit respectuos să publicaţi şi al doilea articol cu precizările firmei noastre. În România, ca în orice stat democratic, cetăţenii au drepturi egale şi merită trataţi cu respect, beneficiind de prezumţia de nevinovăţie până la dovedirea unor fapte care intră sub incidenţa legilor acestei ţări.
Am constatat că textul scrisorii iniţiale a dlui Codău a fost publicat integral, în timp ce materialul nostru a fost trunchiat, excluzând informaţii relevante cazului, care dovedesc controlul calităţii produselor pe care le oferim, având implementat sistemul de managementul al calităţii EN ISO 9001:2008, declaraţia de conformitate a lentilelor progresive japoneze Hoya, cardul de garanţie oferit clientului nostru, în care se precizează că producătorul acordă o garanţie de neadaptare cu lentilele progresive în termen de 6 luni de la cumpărare. Aşadar clientul beneficiază de schimbarea gratuită a lentilelor dacă nu se simte confortabil cu ele, în decurs de 6 luni.
Deşi inexplicabil trecut sub tăcere de domnul Codău, faptul că în ziua cumpărării ochelarilor progresivi, i-am oferit cadou o pereche de lentile cu tratament antireflex, având dioptriile de citit, dovedeşte modul elegant în care Dl Codău a fost tratat la Novaoptic.
Deoarece domnia sa nu s-a putut adapta cu lentilele Hoyalux ID Lifestyle în decurs de 48 ore, i-am propus oferirea altor lentile progresive cu care să se adapteze mai uşor.
Legislaţia prevede ca în termen de 2 săptămâni de la depunerea reclamaţiei unui client, firma să-i înlocuiasca sau să-i remedieze produsul.
Novaoptic a respectat această procedură legală, informându-l pe client, telefonic şi în scris, că i se oferă alte lentile progresive în loc, cu un design modificat pentru a-i favoriza adaptarea mult mai rapidă. Acestă soluţie de rezolvare în favoarea clientului a fost oferită în scris înainte de publicarea primului articol din ziarul Dvs.
La data publicării articolului Dvs cu titlu defaimător, ne aflăm practic la 5 zile de la depunerea reclamaţiei, deci în termenul legal de soluţionare. Aşadar, abia după data de 5 februarie 2010, dacă nu am fi găsit o soluţie favorabilă pentru clientul nostru, am fi meritat un articol critic.
Înţelegând că problema clientului nostru este de fapt o obiecţie de preţ, neavând dovezi obiective ale neconformităţii lentilelor, i-am efectuat ochelari cu lentile monofocale pentru citit, mai simple şi deci mai ieftine şi i-am returnat diferenţa. Acest lucru este precizat corect de domnul Codău în scrisoarea pe care aţi publicat-o pe 27.01.2010. Citez "mi s-a oferit o pereche de lentile normale şi diferenţa dintre valoarea celor progresive şi acestea, respectiv suma de 820 lei", în timp ce titlul ziarului dvs informează greşit în titlu, că Novaoptic'"a plătit despăgubiri".
În afară de această evidentă denaturare a adevărului, textul din 27 ianuarie mai cuprinde o inadvertenţă majoră:"cei de la Protecţia Consumatorului şi cu reclamantul s-au deplasat la sediul societăţii Novaoptic unde au rezolvat amiabil neînţelegerea creată." Vă informăm că reprezentantul ANPC(Protecţia Consumatorului ) s-a prezentat la sediul nostru abia în ziua următoare, după închiderea cazului, fapt dovedit prin procesul verbal nr.0339297 încheiat în data de 27.01.2010 .
Deci articolul ziarului Dvs relatează la timpul trecut un fapt care nu avusese loc la data publicării.
În încheiere, doresc să subliniez valorile firmei pe care o conduc: profesionalismul, experienţa şi respectul faţă de client, Novaoptic fiind locul în care anual mii de pacienţi beneficiază de tratamente medicale moderne şi trăiesc miracolul redării vederii. De aceea, vă rog respectuos să oferiţi cititorilor integral acest drept la replică.
Cu stimă,
28.01.2010
Dr. Cristina David
Director Clinica Oftalmologică Novaoptic
N.R. Pasajele eliminate din primul drept la replică conţineau informaţii cu caracter publicitar.