Desigur, problemele care necesită urgenţă de primă oră sunt multe pe agenda de lucru a proaspătului primar Cătălin Flutur. Dar printre acestea cred că bar trebui să se afle şi cea a asigurării mentenanţei străzilor şi mai ales a trotuarelor.
Din cauza lucrărilor efectuate în cei patru ani de mandat a primarului Ovidiu Portariuc trotuarele de pe principalele artere ale Botoşaniului au fost străpunse de şanţuri şi alte lucrări de reparaţii la reţelele de utilităţi.
Lucrările trebuiau efectuate fără doar şi poate pentru că ele au fost şi vor mai fi de interes public dar era în obligaţia primarului Portariuc să-şi pună oamenii din subordine să urmărească constructorii, reparatorii să readucă trotuarele la starea lor iniţială. În unele locuri aceste readuceri la starea iniţială s-au efectuat dar în bătaie de joc pentru că dalele sau pavelele n-au mai fost montate la nivel cu celelalte, apărând denivelări grave şi care pun în pericol integritatea fizică a pietonilor.
Apoi, trotuarele pavate în cu ani în urmă ai mandatului lui Flutur s-au dovedit a fi de proastă calitate şi unele dintre ele s-au sfărâmiţat sub efectul intemperiilor apărând în mijlocul trotuarelor gropi periculoase în care piciorul poate scăpa uşor iar pietonul, în caz fericit să se aleagă cu o gleznă sclintită dacă nu cumva chiar cu o fractură.
Primarul Portariuc a organizat o licitaţie pentru mentenanţa străzilor şi a trotuarelor dar licitaţia a fost trucată şi mentenanţa a ajuns la firmele agreate de PSD. Rezultatul, starea jalnică a unor străzi şi trotuare.
Dar să susţinem afirmaţiile de mai sus cu exemple concrete. Trotuarele care însoţesc strada Împăratul Traian pe segmentul intersecţia 1 Mai şi până la sensul giratoriu cu strada Tudor Vladimirescu este plin de capcane. Cea mai periculoasă se află lângă o gură de canal în faţa blocului nr. 29 care la vreme de noapte, când iluminatul public aruncă umbrele teilor, groapa este greu observabilă )foto 1). Mai există o astfel de capcană în faţa blocului nr. ]7, plus altele mai puţin periculoase prin dimensiunea redusă pentru oameni dar nu şi pentru copii.
Calea Naţională, pe segmentul gară - Mall are trotuarul stâng, pe sensul de mers spre Iaşi, distrus aproape integral din cauza unor lucrări ale E.ON Gaz Distribuţie Tg. Mureş. Lucrările au început în 1 august 2014 şi urmau a se finaliza în 12 luni, conform autorizaţiei de construcţie emisă de Primăria Botoşani, adică la 31 iulie 2015. Nici vorbă de finalizare iar lucrătorii nu par a se grăbi deloc deşi firma executantă se numeşte Schnell Leitung SA care în traducere românească înseamnă linie rapidă . Firma este din Ploieşti dar numai rapidă în lucrări nu este pentru că nu le-a cerut nimeni socoteală de ce n-au respectat termenele de execuţie din autorizaţie.
Acum au ajuns cu lucrările în faţa sediului Direcţiei Muncii iar din urmă trotuarele sunt nerefăcute. Undeva în apropiere de semaforul de la gară stă blocat de la începutul primăverii un utilaj care ar trebui să ajute la refacerea trotuarelor. Pare abandonat ca şi refacerea trotuarelor.(foto 2).
Cred că primarul Flutur ar trebui să rezilieze contractele de mentenanţă cu firmele de casă ale lui Portariuc şi PSD şi să încredinţeze lucrările din nou firmei CONREC SA care a dovedit pricepere şi seriozitate în perioada 2008 2012, iar când Portariuc ajuns primar a ejectat-o pe motiv că patronul ar fi susţinător al PNL.
L-am atenţionat pe primarul Portariuc şi îl atenţionez şi pe primarul Flutur. Totul este bine până când se va întâmpla o tragedie umană. Oare nu este mai bine s-o prevenim?
Ioan Rotundu