Oamenii, fiind animale, au nevoi sexuale orientate catre reproducere. Frumusetea este reflectarea vizuala a sanatatii, deci a capacitatii de reproducere. Standardele de frumusete au evoluat in timp, insa barbatii urmaresc la femei sanii mari, soldurile late, pentru a purta copii si apoi a-i hrani. Mijlocul subtire este o accentuare a marimii sanilor si soldurilor, ajungandu-se astfel la proportia 90-60-90.
O alta caracteristica urmarita este bunatatea, adica capacitatea de a avea grija fata de el si viitorii copii. Bunatatea este asociata vizual cu simetria fetei, cu fata de copil, care e bun prin definitie, pentru ca nu poate face rau, si in general cu trasaturile mici si fine, cumva in opozitie cu prima caracteristica, de aceea nu exista un standard definitiv.
Pentru femei este mai importanta fizic marimea barbatului, un simbol al puterii lui, pentru ca el trebuia sa apere familia si sa munceasca. Si standardele pentru barbati au evoluat cautandu-se apoi si trasaturi care exprima calitati mai subtile, nu neaparat fizice, precum inteligenta si blandetea, pentru a fi protectivi, in general acestea tinand de atitudine.
Puterea a capatat apoi si alte forme, precum inteligenta, care suplineste capacitatea de supravietuire a unui barbat mai putin puternic fizic. Puterea s-a concretizat apoi in bani si statut social. Puterea, in toate aceste forme, a devenit un afrodiziac pentru femei, si respectiv un mod de a cuceri al barbatilor. La fel a devenit afrodiziac frumusetea si infrumusetarea femeilor, care poate avea si ea diferite forme, sintetice sau naturale, sexuale sau pur estetice. O caracteristica comuna urmarita este curatenia, simbolizand sanatatea.
Pe de alta parte, fiind animale sociale, oamenii au nevoie de confirmare a valorii lor, insa conform a ceea ce considera ei valoare, a scarii fiecaruia de valori. Fiecare urmareste confirmarea din partea cat mai multor potentiali parteneri, dar satisfactia unei confirmari depinde si de valoarea celui care confirma, de aceea nu sunt toate premiile la fel de prestigioase.
Un om vrea sa obtina o valorizare, un premiu, pe care el il valorizeaza la randul sau, conform scarii lui de valori. Un barbat inteligent vrea sa-i fie confirmata inteligenta de o femeie pe care el o considera inteligenta, si atunci este capabila sa ii vada inteligenta lui.
Insa pentru barbat inteligenta nu e un stimul sexual direct, stimulul sexual direct este atractia fizica si afectivitatea (bunatatea, transferata uneori tot fizic, in forma angelica a fetei). Nici pentru femeie inteligenta nu este un stimul sexual direct, ci puterea. Prin celelalte forme ale puterii barbatul are acces la un numar mult mai mare de potentiale partenere, anume are acces la cele care nu-i pot confirma inteligenta, ci celelalte forme mai putin subtile ale puterii: posesiile, statutul social, puterea fizica.
Desigur ca in acest fel barbatii nu cauta femei cu care sa isi doreasca sa aiba o familie, ci doar sa fie confirmati sexual extensiv, de cat mai multe, fiecare avand o valoare mica, si fara sa obtina satisfactia unei confirmari totale, daca inteligenta lor e importanta pentru ei, si nu e confirmata social in alt fel.
Barbatii pot forma un cuplu cu una din aceste femei in cazul in care nu sunt interesati de confirmarea inteligentei lor, practic daca inteligenta lor nu are valoare pentru ei. In formarea unui cuplu devine frustranta imposibilitatea confirmarii valorilor importante, oricare ar fi ele. Inteligenta fiind o caracteristica umana, sociala, si doar indirect stimul sexual, situatia este valabila si invers, o femeie pentru care inteligenta are valoare mare devine frustrata in cuplu cu un barbat care nu i-o poate aprecia.
Pentru o femeie promovarea imaginii sale nu indica dorinta sexuala, ci nevoia de confirmare sexuala si atragerea cat mai multor potentiali parteneri. Imaginea poate fi de multe ori contradictorie, vrand sa atinga cele doua aspecte ale atractiei: fizicul si bunatatea, de aceea abundenta de imagini cu fete in chiloti si cu cruce la gat, care isi vand imaginea fizica si vor sa para foarte morale. [...]
Agenţia de presă HotNews