Tot mai mulţi botoşăneni se plâng la Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (OJPC) Botoşani, de furnizorii de utilităţi, mai exact de furnizorii de gaz şi energie electrică. La birourile inspectorilor de la Protecţia Consumatorului, luna trecută, zeci de botoşăneni s-au plâns că li s-a întrerupt curentul electric. Acestea nu au fost singurele nemulţumiri legate de agentul economic furnizor de electricitate. Deşi a trecut abia o săptămână din luna septembrie, nici furnizorul de gaz nu a scăpat de nemulţumirile cetăţenilor. Inspectorii spun că de la începutul lunii s-au semnalat patru reclamaţii cu privire la gaz. De asemenea, conducerea oficiului consideră că o bună parte din sesizări sunt întemeiate, însă, inspectorii întâmpină dificultăţi în a lua legătura cu reprezentaţii firmelor reclamate.
"Dacă până acum ne confruntam cu reclamaţii cu referire la energia electrică, mai nou, de vreo săptămână au început să apară reclamaţii şi la noul gaz şi considerăm că majoritatea sunt întemeiate. Au început să întrerupă abuziv gazul. Se opreşte gazul atât la asociaţiile care au datorii de 20 de milioane lei vechi cât şi la cei care au datorii de 500 de mii lei vechi, unele asociaţii de locatari nici nu au semnat noile contracte. Am înţeles că se acţionează după nişte coduri. În plus sunt nişte puncte abuzive în contract, sume foarte mari pentru anumite servicii, la facturare s-ar ţine cont de numărul de ochiuri de la aragaz şi nu numai. Mai mult, nu putem lua legătura cu factorii de decizie", a declarat Neculai Raţă, director adjunct în cadrul OJPC Botoşani. Conducerea oficiului susţine că va trece direct la întocmirea procesului verbal din birou în asemenea situaţii. Şefia OJPC susţine că nu are altă soluţie deoarece întâmpină probleme de comunicare cu reclamaţii iar plângerile trebuie rezolvate ăn termen de 30 de zile.
"Nu prea avem cu cine discuta aici la Botoşani, am dat zeci de telefoane pe la Iaşi, Suceava, însă, tot în zadar. În astfel de cazuri vom scrie procesele verbale din birouri. Datele societăţii le putem afla şi îi trimitem amenda prin poştă. E perfect legal. Eu în 30 de zile trebuie să răspund la reclamaţii, neprezentarea pentru rezolvarea problemei se sancţionează", a declarat Dumitru Monacu, director executiv la OJPC Botoşani. (Carmen STANCIU)