Comisia comună de elaborare a criteriilor în educaţie a fost constituită la începutul anului. Dascălii au fost iniţial de acord ca orice creştere de salariu în sistem să se facă pe criterii de performanţă şcolară. Documentul a fost finalizat de specialiştii din Ministerul Educaţiei şi ARACIP. Conform propunerii acestora, evaluarea cadrelor didactice va fi realizată anual, după încheierea anului şcolar, prin completarea fişei de evaluare de către însuşi dascălul evaluat, apoi de către şeful direct, fie că este vorba despre şeful de catedră ori cel de comisia metodică şi de către directorul de şcoală.
Apoi, va avea loc un interviu de evaluare la care profesorul va apărea în faţa unei comisii stabilite de către consiliul de administraţie al unităţii şcolare, în care va fi completată fişa finală de evaluare, prin medierea diferenţelor existente între cele trei aprecieri anterioare. Vor fi prezentate dovezile şi va fi stabilit calificativul final.
Cele cinci calificative pe care le vor putea obţine cadrele didactice în urma evaluării şi care vor avea o consecinţă directă asupra salarizării sunt : "nesatisfăcător", ce atrage după sine o diminuare a salariului cu 10 la sută, până la următoarea evaluare, "satisfăcător", fără consecinţe la salarizare, "bine", care ar putea să îi aducă profesorului o creştere de 10 la sută la leafă, "foarte bine", în acest caz creşterea fiind de 30 la sută, şi "excelent", ceea ce ar însemna o creştere de 50 la sută la salariu. (Doina Marcu)