Un sfert dintre consumatorii de presă au abandonat în ultimii ani o anume sursă de ştiri, deoarece şi-au pierdut încrederea în obiectivitatea sa, potrivit unui nou sondaj de opinie care a relevat că agenţiile BBC, Fox News şi Al Jazira se bucură de cea mai mare încredere în zonele lor de acoperire - informează Reuters din Londra. Rezultatele studiului, la care au participat peste 10.000 de persoane adulte din 10 ţări şi care a fost efectuat de către British Broadcasting Corporation, Reuters Group Plc şi The Media Center, au fost date publicităţii miercuri, prezentând şi o concluzie adiţională, care arată că 61% dintre repondenţi au încredere în mass-media, comparativ cu 52% care declară că au încredere în guvernele ţărilor lor. Posturile de televiziune naţionale încă se menţin ca sursa de informaţii cea mai de încredere, deşi Internetul câştigă tot mai mult teren, mai ales printre tineri - a afirmat Doug Miller, preşedintele companiei de studii şi cercetări GlobalScan, cu sediul la Londra, care a realizat sondajul de opinie. Investigarea a confirmat că publicaţiile on-line sunt mai bine receptate de generaţiile tinere. Astfel, 19% dintre persoanele cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani au numit Internetul ca fiind cea mai importantă sursă de informaţii, comparativ cu doar 9 % din alte categorii de vârstă. Rugaţi să numească agenţia de ştiri care se bucură de cea mai mare încredere în opinia lor, 59% dintre egipteni au spus Al Jazira, 52 % dintre brazilieni au declarat Rede Globo, 32 % dintre britanici au optat pentru BBC, 22 % dintre germani au votat pentru ARD şi 11 % dintre americani sunt alături de Fox News, fiecare dintre aceste surse de informaţii fiind lider în ţara de origine. Cele mai credibile branduri de ştiri la nivel global sunt BBC, companie de stat britanică şi CNN, care aparţine celui mai mare trust media din lume, Time Warner Inc. Trei portaluri Internet - Google, Yahoo şi Microsoft/MSN - au primit cele mai multe voturi de încredere în cadrul anchetei efectuate în 10 ţări, cei intervievaţi având de ales între 16 nume de brand diferite. Germanii au fost singurii care în cadrul acestui sondaj de opinie au numit ziarele, înaintea posturilor de televiziune, ca fiind cea mai importantă sursă de informaţii. Pentru publicaţia scrisă s-au pronunţat 45 % dintre persoanele consultate, în timp ce doar 30 % au optat pentru canalele TV. Dintre sud-coreeni, care în general nu prea au încredere în presă, 34 % afirmă că Internetul constituie cea mai importantă sursă de informaţii, faţă de doar 9 % în restul ţărilor. Pentru realizarea studiului, peste 1.000 de persoane au fost intervievate în lunile martie şi aprilie în fiecare dintre următoarele ţări: Marea Britanie, Statele Unite ale Americii, Brazilia, Egipt, Germania, India, Indonezia, Nigeria, Rusia şi Coreea de Sud. Reuters este furnizor de ştiri şi informaţii globale, iar The Media Center este un grup consultativ nonprofit, care analizează problemele legate de mass-media.