Au fost mai multe reclamaţii ca oricând în ce priveşte actele adiţionale la contractele de credit, a precizat comisarul Nicolae Raţă. Sesizările clienţilor băncilor au fost transmise Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor şi privesc mai multe aspecte. Neprimirea actului adiţional prin care creditorul trebuie să alinieze contractul de credit la OUG 50/2010, este unul din aspectele sesizate de consumatori.
Termenul acordat creditorilor pentru alinierea contractelor s-a încheiat. Obligaţia de notificare a fost în sarcina exclusivă a creditorului, acesta trebuia să demonstreze că a depus toate diligenţele să informeze clienţii. Din acest moment, se vor aplica sancţiuni creditorilor care nu pot face dovada că au transmis consumatorilor actele adiţionale. Băncile care mai au contracte în derulare cu prevederi contrare OUG 50/2010 vor fi sancţionate, se arată într-un comunicat al ANPC.
Pentru cei care au primit actul adiţional dar nu l-au semnat, reprezentanţii instituţiei pentru protecţia consumatorilor spun că se poate reclama şi acum orice situaţie de încălcare a modificărilor legislative, deoarece creditorul nu se poate prevala de acceptarea tacită pentru acele clauze din actele adiţionale care nu respectă legislaţia.
Şi cei care au semnat, fără să fie atenţi, şi care acum descoperă că actul adiţional conţine comisioane care sunt interzise în urma modificărilor legislative, pot să reclame la CJPC acest lucru. Şi sunt sfătuiţi să o facă destul de repede, imediat ce banca încearcă să le pună în aplicare. (Doina Marcu)