Cea de-a 27-a ediţie care se va desfăşura anul acesta va aduce în recital vedete ca Mădălina Manole (6.03), Marcel Pavel (7.03) şi Nico (8.03). Concurenţii care au obţinut premiul I la concursurile anterioare că nu mai au dreptul de a concura la aceiaşi categorie de vârstă, putând concura la categoria superioară, dacă îndeplinesc condiţiile de vârstă. Fiecare concurent are dreptul la un însoţitor care va avea intrare liberă în seara de concurs şi eventual la Gală.
Regulamentul Festivalului – ,,MĂRŢIŞOR” Concurs Naţional de Muzică Uşoară Dorohoi, 06 – 08.03.2010 ediţia a XXVII
Centrul Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale Botoşani, cu sprijinul Consiliului Judeţean Botoşani, în colaborare cu Primăria Municipiului Dorohoi, Clubul copiilor Dorohoi şi Casa Municipală de Cultură Dorohoi, organizează în perioada 06 – 08.03.2010 la Dorohoi, cea de-a XXVII-a ediţie a Festivalului „MĂRŢIŞOR” 2010.
Scopul Festivalului. Festivalul „MĂRŢIŞOR” 2010 are drept scop promovarea muzicii uşoare româneşti autentice, afirmarea şi lansarea tinerelor voci, stimularea de noi talente interpretative în vederea promovării lor în elita muzicii uşoare româneşti şi internaţionale. Preselecţia pentru Festivalul „MĂRŢIŞOR” 2010 va avea loc în ziua de vineri 05.03.2010, începând cu ora 1630 şi sâmbătă 06.03.2010 începând cu ora 1030, în faţa juriului Concursului, la sediul Centrului Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale Botoşani, strada Unirii nr. 10, parter-Mediatecă. Neparticiparea la preselecţie atrage după sine neparticiparea la concurs.
Taxa de înscriere pentru concurenţi este de 50 lei nerambursabili, ce va fi achitată în ziua şi la locul preselecţiei. Cazarea, masa şi contravaloarea transportului pe timpul preselecţiei vor fi suportate de către concurenţi.
La concurs pot participa interpreţi de muzică uşoară, la trei secţiuni: tineri: cu vârsta cuprinsă între 16-29 ani (maxim 3 persoane); copii: cu vârsta cuprinsă între 6-10 ani (maxim 3 persoane); copii: cu vârsta cuprinsă între 11-15 ani (maxim 3 persoane). Organizatorii îşi rezervă dreptul de a participa în concurs cu câte 5 concurenţi la fiecare secţiune (celelalte judeţe cu câte 3). In urma preselecţiei vor rămâne în concurs un număr de 30 – 40 concurenţi pentru toate categorie de vârstă, stabiliţi de juriu. Ordinea intrării în concurs se decide prin tragerea la sorţi.
Concurenţii trebuie să respecte întocmai precizările organizatorilor cu privire la intrarea în concurs şi repetiţii. Fiecare concurent va avea pregătite pentru preselecţie şi concurs 2 piese de muzică uşoară, din care una din repertoriul românesc (în concurs se va cânta obligatoriu piesa românească), preferabil de facturi diferite (melodică, ritmică, text). Sunt admise şi compoziţii proprii.
Acompaniamentul concurenţilor va fi asigurat prin negative ce trebuie a fi înregistrate pe casetă digitală DAT-CD sau minidisc, în ordinea interpretării pieselor. Se consideră criterii de apreciere calitatea negativelor, calităţile vocal-interpretative, prezenţa-scenică, valoarea şi dificultatea repertoriului, originalitatea interpretării. Concursul propriu – zis se va desfăşura în zilele de 06 – 07.03.2010, începând cu ora 1700, la sala Teatrului Dorohoi, sub forma unor spectacole cu public.
Fiecare spectacol-concurs va fi însoţit de recitaluri ale unor interpreţi consacraţi ai muzicii uşoare româneşti. In ziua de 08 martie 2010, va avea loc Festivitatea de premiere şi Gala Laureaţilor. Laureaţii care nu sunt prezenţi la Gala de decernare a premiilor vor fi descalificaţi. Juriul are în componenţa sa personalităţi marcante ale muzicii uşoare româneşti, redactori Radio-Tv, personalităţi culturale locale. Deciziile juriului privind preselecţia, ordinea premiilor nu se contestă.
Fiecare concurent va primi media notelor acordate de membrii juriului. Notele şi plasamentele finale sunt confidenţiale şi sunt făcute publice numai pe scena Galei Laureaţilor. Juriul concursului are latitudinea de a nu acorda unele premii, sau de a le redistribui. Se vor mai acorda şi alte premii oferite de sponsori. Sumele sunt impozabile. În cazul jurizării unor concurenţi de valoare egală, vor putea fi acordate premii ex-aequo. Tuturor concurenţilor participanţi li se vor acorda diplome de participare la Festival.
Cheltuielile de transport vor fi suportate de către concurenţi. Organizatorii asigură masa şi cazarea concurenţilor. Interpreţii laureaţi vor participa la spectacolele Festivalului Concurs, fără drept de remunerare. Cheltuielile privind organizarea şi desfăşurarea Festivalului Concurs, respectiv premiile, onorariile pentru colaboratori şi invitaţi, inclusiv pentru participanţi, prestările de servicii, cheltuielile pentru publicitate şi tipărituri, respectiv cheltuieli materiale, sunt suportate de către organizatori, categoriile de cheltuieli fiind stabilite în baza unui protocol încheiat.
Fiecare concurent are dreptul la un însoţitor care va avea intrare liberă în seara de concurs şi eventual la Gală. Atenţionăm concurenţii care au obţinut premiul I la concursurile anterioare că nu mai au dreptul de a concura la aceeaşi categorie de vârstă, putând concura la categoria superioară, dacă îndeplinesc condiţiile de vârstă. (Lavinia Preda)