În perioada sărbătorilor, inclusiv în acest sector se inregistrează creşteri semnificative. Din acest motiv, reprezentanţii instituţiei care se ocupă de protecţia drepturilor consumatorilor au introdus în cadrul campaniei de informare şi informaţii referitoare la acest gen de comerţ.
Consumatorul are dreptul să se retragă dintr-un contract la distanţă în termen de 10 zile lucrătoare, fără penalitate sau fără să ofere vreun motiv. Consumatorul are, de asemenea, dreptul să se retragă din contractul la distanţă în 90 de zile lucrătoare, dacă furnizorul nu a transmis consumatorului informaţia solicitată. Când dreptul de retragere a fost utilizat de consumator, furnizorul este obligat să ramburseze sumele plătite de consumator în timp de 30 de zile, precizează Alexandru Zarug, comisarul şef al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (OJPC) Botoşani.
Singura taxă ce poate fi pusă în sarcina consumatorului este costul direct al returnării bunurilor. Odată ce consumatorul îşi exercită dreptul de retragere, orice contract asociat de credit este considerat nul, fără alte penalităţi pentru consumator. (Doina Marcu)