Profesorul are un rol decisiv în modelarea personalităţii elevului. Însă pe lângă educaţia primită de acasă şi cea din şcoală, elevii au nevoie şi de sprijinul oferit de un cadrul de specialitate, respectiv de un psiholog. La nivelul unităţilor de învăţământ botoşănene există doar 22 de psihologi şcolari care trebuie să răspundă tuturor solicitărilor. În mod normal un psiholog şcolar trebuie să fie arondat mai multor unităţi, cu un efectiv de 800 de elevi. Însă la ora actuală la nivelul judeţului Botoşani numărului posturilor pentru psihologi şcolari este destul de limitat. Cu toate acestea, inspectorul general al Inspectoratului Şcolar Judeţean Botoşani, Horia Negrescu susţine că de la an la an numărul psihologilor şcolari creşte. Dacă în urmă cu trei ani existau la nivelul unităţilor de învăţământ doar şapte psihologi, la ora actuală numărul acestora s-a ridicat la 22.
Continuăm această acţiune, încet-încet până vom ajunge la efectivele normale. Unităţile vor fi arondate şi psihologii vor merge prin aceste unităţi, a declarat Horia Negrescu, inspectorul general al Inspectoratului Şcolar Judeţean Botoşani. Acesta susţine că la psihologul şcolii trebuie îndrumaţi elevii care au anumite tulburări de comportament, elevi ai căror părinţi sunt plecaţi şi i-au lăsat în grija rudelor. (Margareta NICHIFOR)