Rămâne să mai fie şi pus în practică, pentru că aşa cum s-a convenit profesorilor li se pare corect, lucru exprimat de liderii lor sindicali. S-au stabilit coeficienţi de ierarhizare. Un profesor I cu studii de lungă durată intră în sistem cu coeficient de ierarhizare 6 şi poate ajunge, după ce îşi obţine toate gradele, la un coeficient de 9,2. Cadrele didactice cu studii de scurtă durată ar urma să intre în sistem cu coeficientul 4,5 şi să ajungă la 7,5, iar cei cu studii medii să ajungă la 6,5, pornind de la un coeficient de ierarhizare de 3,5 intră în sistem.
Practic, în învăţământ ar urma să se vorbească de doar de profesori I, de cadre didactice cu studii de scurtă durată, de cadre didactice cu studii medii şi de cadrele universitare. "Era necesară o astfel de ierarhizare pentru salariile angajaţilor din învăţământ, ierarhizare care va asigura, cred eu şi o stabilitate în sistem. Profesorul din gimnaziu nu va mai fi tentat să se zbată să ajungă să predea în liceu, pentru că posibilitatea de câştig îi va fi aceeaşi. Profesor care a terminat facultatea de lungă durată va avea aceeaşi salarizare ca un profesor de liceu chiar dacă va preda în ciclul gimnazial. Asta prevede acordul”, a precizat unul dintre liderii de sindicat din judeţ. În grila de salarizare aceşti coeficienţi de ierarhizare le vor da posibilitatea cadrelor didactice să câştige lefuri substanţial mai mari decât cele din prezent. (Doina Marcu)