Un service auto din Botoşani a fost amendat şi închis de către inspectorii Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (OJPC) Botoşani. Această măsură a fost luată în urma unor reclamaţii care s-au dovedit a fi întemeiate la verificările demarate de către lucrătorii de la Protecţia Consumatorului, în urmă cu două săptămâni. "Este vorba despre firma M&M Exclusive, împotriva căreia au fost depuse cinci plângeri. Reclamaţiile s-au dovedit a fi întemeiate iar societatea a fost sancţionată cu 3.000 lei şi închidere de la 6-12 luni sau chiar se ia în calcul închiderea definitivă", a declarat Neculai Raţă, director adjunct în cadrul OJPC Botoşani. Una din cele cinci plângeri aparţinea unui botoşănean care susţine că a stat cu maşina în service mai bine de doi ani, nefiind respectat termenul de execuţie a reparaţiilor. Mai mult, bărbatul nu avea documente din care să reiasă că maşina era în reparaţie la acel service. "Dacă nu ţi se oferă un act la îndemână poţi alege oricând altă firmă. E dreptul consumatorului de a alege la care service să meargă", a menţionat Neculai Raţă. Orice consumator, ajuns cu maşina într-un service auto, trebuie să solicite o serie de documente din care să reiasă faptul că clientul beneficiază de serviciile lor (nota de comandă, deviz de lucrări, materialele folosite, manopera aferentă, termenul de execuţie a lucrării). La OJPC au mai fost reclamaţii la service-uri auto, însă, niciodată nu s-a întâmplat ca autoturismul să stea mai bine de doi ani în service. (Carmen STANCIU)