Bărbatul a venit cu înştiinţarea la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor în speranţa că angajaţii acestei instituţii îl vor scăpa de plata sumei pe care acesta spune că nu are habar de ce ar trebui să plătească. „A cumpărat în urmă cu cinci ani aparatura de la un magazin, dar a achitat ratele conform contractului. la finalul de contract i s-a mai trimis o înştiinţare de plată. Consumatorul nu ştie de ce a fost încărcat cu această sumă şi a apelat la noi. Vom face verificările ca să vedem şi noi despre ce este vorba”, a declarat Mirel Rogalschi, comisarul şef al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor.
Reprezentanţii acestei instituţii nu exclud să fie vorba de o eroare, dar iau în calcul şi posibilitatea ca persoana care a venit să le ceară sprijinul să fie pusă la plata unor penalităţi de întârziere a unor rate mai vechi.
Potrivit comisarilor de la protecţia consumatorilor au fost şi alte nemulţumiri ale clienţilor care au încheiat contracte de plată în rate a unor produse şi au constatat că, la un moment dat, s-au trezit cu penalităţi destul de mari pentru întârzieri de plată, de care nu aflaseră decât atunci când sumele „s-au rostogolit” spre valori mari. (Doina Marcu)