Deşi în urmă cu aproape un an s-a făcut multă vâlvă pe seama telefonului anti-şpagă, pus la dispoziţia bolnavilor internaţi în spitalele botoşănene pentru sesizarea unor situaţii legate de condiţionarea în vreun fel a acordării serviciilor medicale, acest telefon se pare că este inutil. Ignorat la început de bolnavi şi rudele lor, acum a fost dat uitării. Întrebaţi de acest număr de telefon prin care pot apela conducerea ASP, mulţi bolnavi nici nu ştiu că există. Există un număr de telefon gratuit pentru sesizări de felul acesta? Dar nimeni nu ne-a informat Şi nu l-am văzut afişat nicăieri prin spital. Nu cred că aş fi avut de ce să apelez la numărul acela de telefon , dar este bine să ştim că există, pentru că, la un moment dat poate fi util, a declarat Mihai B., unul dintre bolnavii internaţi săptămâna trecută în cea mai mare unitate medicală botoşăneană.
Încă de anul trecut, pacienţii botoşăneni, ca şi rudele lor, au un număr de telefon gratuit la care pot intra în legătură cu reprezentanţii Autorităţii de Sănătate Publică (ASP) pentru a reclama orice aspect care îi nemulţumeşte, legat de serviciile acordate în unităţile medicale cu paturi. Reprezentanţii Autorităţii de Sănătate Publică şi-au exprimat cu aproape un an în urmă intenţia de a monitoriza mai strict ceea ce se întâmplă în spitale, prin punerea la punct a unei căi rapide de comunicare cu pacienţii care au nemulţumiri vis a vis de felul cum sunt trataţi de cadrele medicale.
La numărul de telefon 0800800227, pacienţii din spitale pot să ne reclame orice fel de condiţionare a acordării unor servicii medicale, pot să ne sesizeze aspecte negative legate de igiena din unităţile medicale în care sunt internaţi, nemulţumiri privind hrana sau legat de orice alt serviciu la care au dreptul ca pacienţi. Dar dacă nu au fost apeluri înseamnă că nu sunt probleme de acest fel, precizează Gabriel Oprişanu, directorul ASP Botoşani (foto).
Numărul de telefon gratuit poate fi utilizat în reţeaua Romtelecom. Dar el a fost dat uitării chiar de către cei care au făcut demersuri pentru a-l pune la dispoziţia bolnavilor, cu atât mai mult nu este de mirare că pacienţii care au trecut de atunci prin spitalele botoşănene nu au de unde să mai ştie de existenţa lui, de faptul că în fiecare zi a săptămânii, de luni până duminică inclusiv, pot apela la acest număr de telefon pentru a intra în legătură cu reprezentanţii ASP, instituţie unde se asigură program de permanenţă.
Directorul adjunct al ASP precizează că la acest număr de telefon se aşteaptă doar nemulţumirile pacienţilor legate de serviciile acordate în unităţile medicale cu paturi, nu şi reclamaţiile care se referă la serviciile din restul sistemului sanitar botoşănean. Numărul de telefon a fost la un moment dat afişat în toate spitalele pentru ca bolnavii să ia cunoştinţă de această posibilitate de a-şi face cunoscute nemulţumirile legate de felul cum sunt trataţi în spitale. Între timp, din unele secţii ale spitalelor au dispărut afişele respective. (Ana Brădişteanu)